A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

Open Air Rádió – A VOLTSoundSziget.

Alexandra Savior: Mirage – újabb klipdal az Alex Turnerrel írt és felvett albumról

2017. február 6., 15:39

A pályakezdő énekesnőket bemutató sorozatunkban már tavaly nyáron szerepelt amerikai Alexandra Savior az Arctic Monkeys-frontember Alex Turnerrel közösen írt tucatnyi dala közül egyet a True Detective tévésorozatban publikált (Risk), egyet átengedett a legutóbbi The Last Shadow Puppets-nagylemezre (Miracle Aligner), a többiből pedig megcsinálta Belladonna Of Sadness című debütalbumát, melyen Alex mellett két másik TLSP-tag, a basszista Zach Dawes (Mini Mansions) és a dobos-sztárproducer James Ford (Simian Mobile Disco) kísérte. Az áprilisra várható albumról már itt a negyedik kislemez- és klipdal is a tavalyi Shades, M.T.M.E. és Mystery Girl után.

Az 1995-ben Alexandra McDermottként anyakönyvezett dalszerző-énekesnőnek nem volt elég a jól hangzó művésznév (előbb Alexandra Semitone volt, mielőtt a megváltást hozó Savior mellett döntött), még egy csomó alteregót is kitalált magának produkciójához: saját rendezésű első klipjében a férfi karakter Jasont is maga játszotta, a pasijával (az új-zélandi Sam Kristofskiv rendezővel) forgatott Zeiri Cosmos kisfilmben Margotként tűnt fel, míg most a Mirage című dal Anne-Marie Mirage-ról szól – egy régi hollywoodi dívákra emlékeztető öntörvényű, felvágott nyelvű nőről, akinek senki nem mondhatja, meg mit csináljon!

Amikor a még tizenéves Alexandrát először megkörnyékezték a lemezcéges emberek, olyan kérdések elé állították, hogy P!nk- vagy Katy Perry-típusú karakter akar-e lenni, majd inkább Lana Del Rey-szerű szomorkás dizőzként szerették volna pozicionálni, de hősnőnknek ez kurvára nem tetszett. Az erre reakcióként született Anne-Marie alteregója arról énekel, amiről akar (a refrén többször ismételt „whatever the fuck she wants” sorából Alex Turner rábeszélésére sem volt hajlandó a „fuck” szócskát a kevésbé durva „heck”-re cserélni), és a dal végére a többes szám első személyű megszólalásban ez a vad én már is veszi az irányítást a félénk kis Alexandrától – aki mindkét szerepet maga játssza a klipben is, melyet a londoni Irrum Khannal (Sasha Siem hasonló hangvételű So Polite klipjének rendezőjével) forgatott.

Violet was tickling my fancy
Gives out just the right amount of soul
I wonder if it makes me sound too old

Decided that a stellar or a candy
Seems as if I’m spinning down a pole
Swept them over to the stack of notes

La-di-dah
I sing songs about
Whatever the fuck they want
Whatever the fuck they want
And ooh-eh-ooh
I’m so blue
Anna-Marie Mirage
Painting my tear drops on
And on…

Staring through the window of a wig store
Crying through the credits of a show
That you’ve seen a bunch of times before

An inch away from settling on cocoa
Shame that she’s that girl you used to know
Loved her, but we had to let her go

La-di-dah
We sing songs about
Whatever the fuck they want
Whatever the fuck they want
And ooh-eh-ooh
We’re so blue
Anna-Marie Mirage
Painting our tear drops on
And on…

Anna-Marie Mirage
Shooting a mood collage
Piñata paper heart
I don’t know where she starts
And I stop

Dress me like the front of a casino
Push me down another rabbit hole
Touch me like I’m gonna turn to gold

She’s almost like a million other people
That you’ll never really get to know
And it feels as if she’s swallowing me whole

La-di-dah
We sing songs about
Whatever the fuck she wants
Whatever the fuck she wants
And ooh-eh-ooh
We’re so blue
Anna-Marie Mirage
She’s painting our tear drops on
And on…

.
a kislemez borítóképe:

Little Boots: Secret – a szintis-énekesnő új Jump EP-jéről
jún. 15., 23:37
Sleater-Kinney: The Future Is Here – újabb dal a St. Vincenttel felvett album bejelentéséhez
jún. 14., 18:22
Sturgill Simpson: The Dead Don’t Die + Jim Jarmusch zombifilmjének zenéje saját SQÜRL együttesétől
jún. 14., 9:27
BEA1991: Did You Feel Me Slip Away? – a holland énekesnő új dala Blood Orange közreműködésével
jún. 13., 13:24