A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

Open Air Rádió – A VOLTSoundSziget.

Anna von Hausswolff – új dalok Mikael Karlsson és Yann Tiersen társaságában

2018. december 19., 18:42

Az idei Fekete Zaj fesztiválon is fellépett svéd dark art-rock billentyűs-énekesnő Anna von Hausswolff az év legjobb lemezei közé számító új Dead Magic albumának tavaszi megjelenése óta már játszik egy Gösta című kiadatlan dalt is, most december közepén pedig több friss kollaborációt is bemutatott jeles zongorista-zeneszerzőkkel: a múlt heti stockholmi Nobel-díjkiosztó bankettjén két közös szerzeményt is előadott a szintén svéd Mikael Karlssonnal, aztán pedig a francia Yann Tiersen közelgő új albumának beharangozó klipdalában hallhattuk énekelni.

Az 1986-os születésű Anna von Hausswolff már korábban is dolgozott együtt a nála egy évtizeddel idősebb Karlson társaságában: a Stockholmi Operában ő énekelte a Svéd Királyi Balett 2015-ös Szentivánéji álom előadásának betétdalait, melyekhez a szöveget is a zeneszerző írta – a mostani Nobel-fellépés két dalában viszont már szövegíró-zeneszerzőtárs volt Mikael mellett. Az énekesnő a négytételes kompozíció első felében kapott főszerepet: az Amends és Courage című dalokat adta elő a Svéd Királyi Operakórus basszusainak és a Svéd Királyi Nagyzenekarnak, illetve zongorán és orgonán közreműködő Mikael Karlssonnak a kíséretével.

.
mutatóba itt vannak a They Hoped For A Name és How Many More Of These? című 2015-ös dalaik is a Szentivánéji álom balettelőadáshoz:

.
A stockholmi Nobel-fellépés után két nappal Anna énekét hallhattuk a Koad című Yann Tiersen-klipdalban is, mely a francia multiinstrumentalista-zeneszerző tizedik sorlemezének, a 2019. február 15-re bejelentett All albumnak az előfutára. A Franciaország legnyugatibb csücskében, Bretagne-ban is a legnyugatabbi Ouessant szigeten élő, és annak breton nevét az Eusa című 2015-ös kottáskönyvében és 2016-os albumán is megörökítő Tiersen a sziget egy elhagyott diszkójának épületében alakította ki The Eskal nevű stúdióját, és új szerzeményeit már ott vette fel. Az All album fő témája az ökológia, a természeti környezetünk, a természettel való kapcsolatunk, és ehhez igazodva a kompozíciókba számos terepen rögzített field recording illeszkedik, melyek Bretagne-on kívül például a hajdani berlini Tempelhof repülőtéren vagy Angliában az ökológiai kutatásairól híres Schumacher College mögötti devoni erdőben készültek – ez utóbbinak a zajai hallhatók az Anna von Hausswolff-fal felénekeltetett Koad című számban is.

a lemez Tempelhof című nyitó tétele:

.
az album borítója és számlistája:

Yann Tiersen: All (2019)

Tempelhof
Koad (Wood)
Erc’h (Anow)
Usal Road
Pell (Far)
Bloavezhioù (Years)
Heol (Sun)
Gwennilied (Swallows)
Aon (Fear)
Prad (Meadow)
Beure Kentañ (First Morning)

.
Yann Tiersen legutóbbi megjelenése, az idén júniusban kiadott The Lost Notebook – EUSA című kétszámos EP a 2016-os EUSA albumról lemaradt, és csak idén tavasszal rögzített Kleier Lambaol és Stang Al Laedroun című kompozíciókkal:

Moses Sumney: Cut Me – videoklip egy Oneohtrix Point Never társaságában írt dalhoz
ápr. 1., 8:34
Kings Of Leon: Going Nowhere – a visszatérő dal videója
ápr. 1., 7:14
Millie Turner: Jungle – videók az angol popénekesnő új kislemezdalához
Már. 31., 20:49
A Green Day-frontember Billie Joe Armstrong karanténfeldolgozásai
Már. 31., 14:30