A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

Open Air Rádió – A VOLTSoundSziget.

Public Service Broadcasting – az új Every Valley album (és a budapesti koncert) elé

2017. május 19., 21:23

A régi híradók, dokumentum- és oktatófilmek részletei köré táncos lüktetésű posztrockkal roppant egyedi és szórakoztató audiovizuális produkciót kreáló angol Public Service Broadcasting együttes a 2015 legjobb lemezei közt ünnepelt The Race For Space albummal turnézva másfél éve már eljutott Budapestre az Editors előzenekaraként, most azonban egy önálló koncertet is bejelentett: a dobos-programozó Wrigglesworth és a gitáros-bendzsós-billentyűs J. Willgoose, Esq. (meg az alapduót kiegészítő basszusgitáros-fúvós-billentyűs JF Abraham) november 15-re a Dürer Kertben már új konceptlemezüknek, a júliusban megjelenő Every Valley-nek az anyagát is bemutatják – pár számot és videót már kaptunk is beharangozóként.

A 2012-es The War Room EP a második világháborús Nagy-Britanniára tekintett vissza, a 2013-as Inform / Educate / Entertain debütalbum a nagy emberi teljesítményeket, a tudományos-technikai vívmányokat és praktikus mindennapi alkalmazásukat ünnepelte, a 2015-ös The Race For Space pedig az űrkutatás hőskorát, a szovjet-amerikai űrversenyt tárgyalta – és az új lemez is hasonlóan koncepciózus anyag.

A július 7-én megjelenő Every Valley album fő tematikája a szénbányászat és annak válsága, főleg a dél-walesi bányavidéken, de a zenekar szándékai szerint nemcsak az adott területen értelmezhető, áttételesen bármily iparág hanyatlásának társadalmi hatásaira is reflektál, és a letűnt évtizedekből felhasznált dokumentumfelvételeknek a „fake news” és aktuális populista politika idején is vannak áthallásai. A lemezt egy dél-walesi gyárvárosban, Ebbw Vale-ben vették fel, és olyan walesi vendégeket is hívtak hozzá, mint a színész-énekesnő Lisa Jên Brown vagy a Manic Street Preachers-frontember James Dean Bradfield.

Az első beharagozó szám rögtön egy szöveges-énekes dal, amire korábban nem volt példa a Public Service Broadcasting történetében: a tudományellenességnek, a realitás relativizálásának és egyéb retrográd tendenciáknak korában a fejlődés mellett hitet tevő Progress a nagy múltú Camera Obscura skót indie pop együttes gitáros-énekesnőjével, Tracyanne Campbell-lel készült.

A második beharangozó szám, a héten közzétett They Gave Me A Lamp az 1984-85-ös bányászsztrájk idejére tekint vissza, főleg a nők önszerveződésére és aktivizmusára, és ebben a számban a Public Service Broadcasting-faszikat stílszerűen egy instrumentális csajtrió segíti: a közép-angliai Derbyshire Dalesből való Haiku Salut, melynek „dream-pop-poszt-folk-neo-mindenféle” stílusmeghatározásában az kamarazenei akusztikus hangszerek mellé barkácseleketronika, „loopolás és laptopolás” is társul.

az album beharangozó videója:

.
a Public Service Broadcasting legutóbbi kiadványa a 2016-ban kijött Live At Brixton dupla CD/DVD volt, melyről itt a Gagarin című szám előadása:

.
az új album borítója és számlistája a közreműködőkkel:

Public Service Broadcasting: Every Valley (2017)

01 “Every Valley”
02 “The Pit”
03 “People Will Always Need Coal”
04 “Progress” (feat. Tracyanne Campbell)
05 “Go To The Road”
06 “All Out”
07 “Turn No More” (feat. James Dean Bradfield)
08 “They Gave Me A Lamp” (feat. Haiku Salut)
09 “You + Me” (feat. Lisa Jên Brown)
10 “Mother Of The Village”
11 “Take Me Home”

a november európai turné a budapesti dátummal:

Kite Base: Latent Whispers – a teljes album a Savages-mellékprojekttől
máj. 24., 15:15
A Broken Social Scene manchesteri koncertje egy helyi hőssel, a Smiths-exgitáros Johnny Marr-ral
máj. 24., 7:45
King Crimson: “Heroes” – David Bowie-feldolgozás az azonos című új EP-ről
máj. 23., 8:01
Chromatics: Shadow – az új Twin Peaks sorozatban előadott dal klipje
máj. 22., 9:33