A lemezvásárlók fele le sem játssza a bakelit korongjait
A boltokban bakelit kiadványokat vásárlók 7 százalékának még csak lemezjátszója sincsen. A BBC-vel megosztott tanulmány új, elgondolkodtató módon prezentálja a hanglemezek reneszánszát, mely sokkal inkább szól a divatról, mintsem a valós zenehallgatásról.
A múlt hónapban bakelit formátumú zenei kiadványokat vásárolók 48 százaléka még egyszer sem játszotta le az aktuálisan megszerzett lemezt – derül ki az ICM új, a BBC által közölt tanulmányából. Az alapvetően a brit piacra koncentráló kutatás szerint a vinylt spájzolók mindössze 52 százaléka használja otthoni lemezjátszóját, szemben a 41 százalékkal, akik soha be sem üzemelték a szerkezetet. A legmegdöbbentőbb, hogy a lemezreneszánsz mozgatórugóinak kikiáltott közönség 7 százalékát képző csoport úgy vásárol bakelitet, hogy közben még a lejátszásához szükséges eszközparkkal sem rendelkezik, sőt beszerzését sem tervezi.
Az ICM konklúziója nem más mint, hogy a lemezvásárlás – hiába festik le páran romantikus tevékenységként – egyszerre jóval több és jóval kevesebb, mint a zenehallgatás autentikus módja: vinylt birtokolni, vásárolni sikk, egy kulturális, társadalmi csoporthoz való tartozást kifejező tevékenység, mely ilyenképp gyakran nem haladja meg a kalapdivatok követésének metódusát.