A Metric énekesnője a GoldieBlox feminista játékcég reklámklipjében +FRISSÍTÉS: egy sötét karácsonyi dal
A kislányoknak szánt technikai játékokat gyártó GoldieBlox minicég tavaly egy Beastie Boys-számot engedély nélkül kifordító reklámklippel keveredett perbe, de az idei Super Bowl alatt már egy Slade-rockhimnuszra épített reklámmal tűnt fel, most pedig a Metric énekesnőjével, Emily Hainesszel készítettek egy eredeti klipdalt.

A mérnök végzettségű Debbie Sterling által alapított és egy villámgyors sikerű 2012-es Kickstarter-kampánnyal talpra állított GoldieBlox – melynek fő célkitűzése, hogy a babák és hercegnős játékok helyett intelligenciára és technikai tudásra építő játékokkal lássa el a kislányokat – már a Beastie Boys-eset előtt is használt fel popdalt feminista harcához, de a Queen-féle We Are The Championst alapul vevő tavaly nyári kisfilm még nem kavart vihart. A Girls című viccesen szexista 1986-os Beastie Boys-sláger kifordított szöveggel újraénekelt kislányverziójából azonban őszre már peres ügy lett a számaik reklámban való felhasználást New York-i rapperekkel. Debbie-ék bocsánatot kértek, kivették a szellemes kisfilmjükből a Beastie Boys-témát, és 2014 tavaszára peren kívüli megállapodással le tudták zárni a dolgot. Időközben viszont 20 ezer pályázó közül sikerült megnyerniük egy akciót az Intuit szoftvercégnél, melynek segítségével a Super Bowl történetében először a GoldieBloxnak sikerült kisvállalkozásként bejutnia a rekordnézettséghez illő csillagászati árairól híres reklámblokkba – és ezúttal egy régi Slade-slágerből, a Quiet Riot által is nagy sikerrel feldolgozott Cum On Feel The Noize-ból csináltak kislányverziót.
Az átiratok után a következő lépés már egy saját szám kellett hogy legyen, és ehhez egy menő dalszerző-énekesnőt kértek fel: a Metric nevű torontói indie pop zenekar szintis frontleányaként elhíresült (de közben a Broken Social Scene szupergrupp-kollektíva tagjaként és szólóban is alkotó) Emily Hainest, akit bele is rajzoltak a Lightning Strikes című dalára épülő animációs reklámvideóba, mely azt propagálja, hogy a lányok ne féljenek a kudarcoktól, mert azokon keresztül eljuthatnak a sikerig.
GoldieBlox feat. Emily Haines: Lightning Strikes
a kisfilm üzenete írásban is megfogalmazva:
Emily a dal és a klip születéséről mesél:
.
a GoldieBlox-kisfilmek popzenehasználata az elmúlt másfél évében:
a kislányok a Queen-féle We Are The Champions dallamára törnek be a játéküzletbe:
a Girls című Beastie Boys-dalt kifordító Princess Machine kisfilm letiltott eredetije…
… és ugyanaz videó már a Beastie Boys-téma nélkül:
az angol Slade együttes 1973-as Cum On Feel The Noize című glam rock himnuszából átírt Come On Bring The Toys reklámfilm, melyből egy félperces verzió a Super Bowl alatt került az amerikai tévénézők elé:
a GoldieBlox vs. the Big Sister machine című novemberi kisfilmben a Metric 2009-es Fantasies albumának sikerdala, a Help I’m Alive szól:
.
ráadásként itt a Metric két másik slágere, a 2012-es Synthetica albumról való Youth Without Youth és Breathing Underwater…
…illetve a szintén a legutóbbi Metric-lemezen megjelent The Wanderlust, melyet Lou Reeddel rögzítettek, sőt koncerten is előadták együtt 2012 őszén, az énekes halála előtti egy évvel:
http://goldieblox.com
http://ilovemetric.com
FRISSÍTÉS: egy héttel később, karácsonykor a Metric honlapjára kitett üzenetében Emily Haines elárulta, hogy már dolgozik zenésztársaival az együttes hatodik albumán – és „lehet, hogy véletlenül írtam egy sötét karácsonyi dalt?” felkiáltással közzé is tett egy The Fatal Gift (A végzetes ajándék) című új Metric-számot!
„It doesn’t really sound at all like anything else we’re doing and stands alone. It’s unfinished but I like it enough the way it is to play it for you now. The question is, did I accidentally write a dark Christmas carol last summer? Looks like we’re about to find out. xo emily”