A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

 

Open Air Rádió

Arthur Beatrice: Who Returned – pazar klipdal a második album elé

2015. november 20., 14:54

Egy olyan héten, mikor a világ próbál felocsúdni a párizsi terror rémálmából, mikor David Bowie monumentális új számmal és videóval, Adele meg új albummal tér vissza, és elkezdődik az év végi lemezlistázás, nem sokan vették észre a Who Returned című klipdalt, a londoni Arthur Beatrice csodás új produkcióját a London Contemporary Orchestra vonósaival (akiket múlt hónapban a Radiohead-gitáros Jonny Greenwood is elhozott Budapestre).

Nem, nem szólóelőadóról van szó, ráadásul a férfi és női keresztnevet ütköztető Arthur Beatrice-ben még Artúr vagy Bea nevű tag sincs, van viszont lány és fiú frontember (a billentyűs Ella Girardot és a multiinstrumentalista Orlando Leopard egyaránt énekelnek) meg egy testvérpár (a gitáros Hamish Barnes és bátyja, a szövegíró-dobos Elliot Barnes). Húszas éveik első felében járnak, még a gimnáziumból ismerik egymást, 2010-ben indították szofisztikált indie pop zenekarukat.

arthurbearice5a

Open Assembly nevű saját kiadójuknál, külső producer bevonása nélkül készült első albumuk, a tavaly februárban megjelent finom hangszerelésű Working Out inkább csak afféle blogkedvenc tudott lenni és csak a jobb 2014 legjobb lemezei listákra került fel, de a folytatás valószínűleg már sokkal nagyobbat fog szólni: a 2016-ra várható új albumot megnövekedett ambíciókkal – az LCO klasszikus zenészei mellett például egy igazi nagy gospel kórust is bevonva – rögzítették (ugyanabban a londoni The Church stúdióban, ahonnan Adele e heti When We Were Young videója érkezett), és már az első beharangozó kislemez- és klipdal is látványosan jelzi az új irányvonalat.

arthurbeatrice-studio

A már címében is új kezdetre utaló Who Returnedben a szintetizátora mögül előjött Ella Girardot a dívaposzton is helyt áll főszereplőként a reflektorfényben, a második perctől pedig nemcsak a London Contemporary Orchestra tagjai érkeznek meg, de a fiúk rockos összmunkája mellett felerősödő elektronikus alapok lüktetése is himnikus magasságokba emeli a dalt – és az Arthur Beatrice produkciója a London Grammar– és The XX-féle visszafogottságtól a Florence + The Machine bombasztikussága felé rugaszkodott el.

összevetésként itt egy 2014-es videó a párizsi La Blogothèque zenei oldal A Take Away Show sorozatából a Councillor és Late című című dalok élő előadásával:

.
az Arthur Beatrice klipdalai időben visszafelé:

a Late tavaly márciusából:

a Midland 2014 januárjából:

a Grand Union 2013 októberéből:

a Carter (Uncut) 2013 júniusából:

.
a zenekar a párizsi FNAC fesztiválon tavaly júliusban:

.
az Arthur Beatrice jövő februárra már egy közös koncertet is meghirdetett a London Contemporary Orchestra zenészeivel:

arthurbeatrice-lco-poster

ARO – dalok Ozzy Osbourne lányának, Aimée Osbourne-nak az első albumáról
Sze. 22., 12:55
The Cribs feat. Lee Ranaldo: I Don’t Know Who I Am – klipdal a Sonic Youth gitáros-vokalistájával
Sze. 21., 15:18
Osees – új album és máris újabb lemezbejelentés, Henry Rollins sajtóanyagával
Sze. 20., 23:46
Charlotte Cardin: Passive Aggressive – videoklip a kanadai énekesnő első albuma elé
Sze. 19., 15:06