A Bombay Bicycle Club-tag Ed Nash és Liz Lawrence a Mad World feldolgozásával
A 2020-as évek első fontos számát, a január 1-jén megjelent I Can Hardly Speaket a Bombay Bicycle Club készítette Liz Lawrence gitáros-énekesnővel, aki 2013 óta a londoni indie rock kvartett fő turnévokalistája (ott volt a 2014-es Sziget-fellépésen és a legendás londoni Earls Court koncertterem búcsúztató estjén is). Liz most 2020 végén a zenekar basszusgitáros-vokalistájával, Ed Nash-sel egy újabb közös felvételt is készített: egy jótékony célú feldolgozást egy karácsonyi listavezető dalból, a Gary Jules által is sikerre vitt Mad World című Tears For Fears-számból.

Miután a Bombay Bicycle Club négy aranylemez (I Had The Blues But I Shook Them Loose – 2009, Flaws – 2010, A Different Kind Of Fix – 2011, So Long, See You Tomorrow – 2014) után a sikerei csúcsán leállt, nemcsak a szemüveges dalszerző-producer-frontember Jack Steadman adott ki 2017-ben egy szólóalbumot sok jeles vendéghanggal (Mr Jukesként God First címen), de a basszista-vokalista Ed is (Toothless projektnév alatt The Pace Of The Passing címmel). A 2019-ben újra összeállt kvartett hat év után – idén januárban – adta ki az amerikai art-rock sztárproducer John Congletonnal felvett Everything Else Has Gone Wrong című bravúros visszatérő nagylemezét, amit Liz Lawrence társaságában koncertkörútra is vittek, de a fenti turnéfotón sapkában látható Ed Nash-nek a karanténhelyzetben aztán ismét jutott ideje újabb szólódalokkal foglalkozni, amiket októbertől kezdve immár saját neve alatt kezdett közzétenni.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A három őszi szólószám után Ed Nash a mai napon negyedikként egy feldolgozást is megjelentetett (melynek Bandcamp-bevételeivel a Samaritans segélyszervezet támogatja), és ehhez a felvételhez duettpartnerként csatlakozott hozzá Liz Lawrence is, aki a Bombay Bicycle Club-produkciók és a fentebb említett 2017-es Toothless-lemez mellett saját 2019-es Pity Party albumán is dolgozott együtt Eddel.
A Mad World kettejük előadásában szerencsére nem követi szolgaian sem az angol Tears For Fears duó 1982-es izgága szintipop eredetijét, sem a 2001-es Donnie Darko mozifilmhez Gary Jules amerikai énekes által átdolgozott (és 2003 karácsonyán a brit slágerlista élére is feljutott) melankolikus verziót, inkább tempójában a kettő között kínál egy groove-os indie pop interpretációt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
.
a Mad World 1982-es Tears For Fears-eredetije és 2001-es Gary Jules-átiratának 2004-es Michel Gondry-klipje. . .
. . . ez pedig egy tavalyi magyar átdolgozás a Szegedi Nemzeti Színházban a helyi gimnazistákból alakult Chimpull indie rock együttestől, Papp Borka énekesnőtől és a Heaven Street Seven-gitáros Ábrahám Zsolttól:
.
ráadásként itt van Liz Lawrence legutóbbi önálló kiadványa, az idén októberben megjelent Woosh EP . . .
Whoosh
California Screaming
East Side
Hope (Or Something Like It)
. . .és a Bombay Bicycle Club januári Everything Else Has Gone Wrong albuma, melyen Liz a 2., 6., 8. és 9. számban hallható: