BuSH 2016: magyar szervezők fognák össze a keleti-blokk zenei életét
Egészen merészet álmodtak a kelet-európai zenekarok reklámzeneként való kiközvetítésében utazó Easttaste alapítói, mikor az egész régióra kiterjedő a szakmaibbnál is szakmaibb zenei konferencia szervezésébe fogtak Budapesten. A Budapest Showcase Hub célja – a már bevállt formulát másolva –, hogy szorosabbra fűzze a nemzetek közti viszonyt a Baltikumtól a Balkánig.
Vadonatúj zenei konferencia szeretne hagyományt teremteni a magyarországi berkekben – a novemberben a fővárosi Tesla, Gozsdu Manó Klub, Kuplung és Gödör Klub területén zajló Budapest Showcase Hub (BuSH) célja, hogy közelebb hozza egymáshoz a keleti régió zeneiparának résztvevőit: zenészeket, szervezőket és a média szereplőit.
A kezdeményezés mögött álló Easttase reklámzenei exportiroda alapjáraton híres arról, hogy a praktikus, számokkal leírható oldaláról közelítse meg a kortárs művészetet, így a novemberi fejtágítás is – hiába a beígért 15 koncert – nagy valószínűséggel sajnos inkább szól majd a különféle házalási technikákról, a közösségi média manipulációról és a legutolsó kalapdivatról, mintsem a tényleges zenei összeborulásról.
A november 16-18-án zajló konferencia egyébiránt – többek között a Sziget, a Budapesti Önkormányzat és az Artisjus partnersége ellenére – első ízben nem tudott annyi szponzort maga mögé állítani, hogy programjai ingyenesek maradhassanak, így az embernek választania kell a 8 eurós, a showcase koncertekre szóló jegyek vagy 99 eurós bérlet közül, mellyel már a BuSH előadásai is látogathatók. A konferencia részletes programja ide kattintva böngészhető.