Charlotte Gainsbourg-koncert Budapesten!
A néhai francia popgéniusz Serge Gainsbourg és a brit színésznő Jane Birkin lánya, Charlotte Gainsbourg nemcsak filmsztárként híres (Kösz, megvagyok, Jane Eyre, 21 Gramm, Az álom tudománya, I’m Not There – Bob Dylan életei, Antikrisztus, Melankólia, A nimfomániás stb.), de énekesnőként is, sőt legutóbbi 2017-es Rest albumának klipjeit már rendezőként is ő jegyzi (Rest, Deadly Valentine, Ring-A-Ring O’ Roses, Lying With You, Les Oxalis, I’m A Lie, Sylvia Says) – és a lemez 2018-ban indult turnéjával 2019. június 30-án a Müpában adja első magyarországi koncertjét.

Az 1971-es londoni születésű lány 1984-ben az apja társaságában énekelt Lemon Incest duettel kezdte diszkográfiáját, majd Charlotte For Ever című 1986-as első albumát is még apja írta neki, de Serge halála miatt ennek a sorozatnak nem lett folytatása, Charlotte pedig csak két évtizeddel később kezdett újra lemezeket készíteni (közben csak egy-egy filmdalt vállalt be, illetve Madonna 2000-es What It Feels Like For A Girl slágerében is hallhattuk egy filmidézettel). 2006-ban megjelent 5:55 című első felnőtt albumán a francia Air együttes szintetizátoros zenéjére a Pulp-énekes Jarvis Cockertől és a Divine Comedy-főnök Neil Hannontól kapott szövegeket, a 2009-es IRM dalait pedig az amerikai Beckkel készítette, ahogy a 2011-es Stage Whisper című dupla kiadvány koncertlemeze mellé került stúdiófelvételek nagy részét is (a további új dalokat pedig Connan Mockasin, a Villagers-vezér Conor O’Brien, a Noah And The Whale-főnök Charlie Fink és az Electric Guest-frontember Asa Taccone írta neki).
Charlotte csak hat évvel később tér vissza új albummal, és a 2017 végén megjelent Rest az eddigi legjobb, legszemélyesebb munkája lett. A Daft Punk-tag Guy-Manuel de Homem-Christo és a párizsi DJ-producer SebastiAn zenei segédletével készült elektronikus alapú lemezen az énekesnő egy Paul McCartney-tól kapott exkluzív dal (Songbird In A Cage) kivételével minden számot társszerzőként jegyez, sőt Lars von Trier tanácsára az album videoklip-sorozatát is saját maga rendezte.
A tavalyi Les Victoires de la musique („a francia Grammy”) gáláján az év női előadójának választott Charlotte Gainsbourg a 2010-2012 közti koncertjei után 2018-ban újra turnézni is kezdett. A magát billentyűs hangszereken kísérő énekesnőtől a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben az eddigi albumok kulcsdalai mellett már a tavaly decemberi Take 2 EP számait is hallhatjuk.
a budapesti koncert a Müpa honlapján:
http://mupa.hu/program/vilagzene-jazz-konnyuzene/charlotte-gainsbourg-2019-06-30_20-00-bbnh
.
Charlotte Gainsbourg első felnőttkori kislemeze az 1996-os Love Etc. francia mozifilm azonos című betétdalával:
„A lányok viselhetnek farmert, rövid hajat, inget és bakancsot. Mert fiúnak lenni oké. Bezzeg ha egy fiú néz ki lányként, az alantas. Mert azt gondolod, lánynak lenni alantas dolog. De titokban szeretnéd tudni, milyen érzés, ugye? Hogy milyen érzés egy lánynak?” – Charlotte Gainsbourg szövege A cementkert című 1993-as filmből Madonna 2000-es What It Feels Like For A Girl slágerében, melyhez Guy Ritchie forgatott brutálklipet:
az Air együttessel készült 2006-os The Songs That We Sing és The Operation klipdalok, az utóbbi Jean-Baptiste Mondino rendezésében:
Charlotte Gainsbourg és a szövegíró Pulp-vezér Jarvis Cocker 2007-es The Duelist duettje a Pocket Symphony című Air-albumon:
az I’m Not There – Bob Dylan életei című 2007-es Todd Haynes-filmhez készült Just Like A Woman feldolgozás a Calexico együttessel:
a Beck által írt 2009-es IRM album Heaven Can Wait és Time Of The Assassins című számai:
a szintén Beck dalszerző-produceri segédletével készült 2011-es Terrible Angels videója:
a Connan Mockassin által írt Out Of Touch című szám szintén a 2011-es Stage Whisper albumról:
a 2017-es Rest nagylemez klipsorozatának első darabja a Daft Punk-tag Guy-Manuel de Homem-Christóval készített címadó dalhoz: