Deviancia, Lancia és a kristálygömb – Sándor Péter a Sing c. klip (Rühös Foxi zenekar) készítéséről
Sándor Péter fotós a Rühös Foxi zenekar Sing c. dalához fotózott és rendezett klipet. A fesztiválok forgatagából is jól ismer Nutella-szerelmes egyike azoknak, akik még az előző évezredben születtek, és ott is nőttek fel. Ez a mostani csak rontott rajta. Szellemi szabadfoglalkozású, korlátok között. Vizuális és hízékony típus, de mivel nem tud rajzolni, ezért szokott néha fotózni (és kritikákat írni). A napokban megjelent vizuális anyag elkészítésének hátteréről kérdeztük a klip fotósát, rendezőjét.
OAR/ Mit éreztél, amikor megkértek, hogy fotózd le a Rühös Foxit?
Büszkeséget. És aggodalmat. Büszkeséggel vegyes aggodalmat. Meg rettegtem. A Művészi Felelősség. De büszkén rettegtem!
OAR/ Ha a Nők Lapja keresett volna meg, akkor is elvállalod?
SP/ Mindenképp. Szeretek nőket fotózni. Most is majdnem összejött, csak ugye a körülmények.
OAR/…és, ha Éva?
Akkor nem. De ha esetleg Sing(h) Viki …
OAR/Baráti alapon vállaltad. Megbántad?
Ugyan, dehogy! A pénz minden barátságot megért!
OAR/A szakmában kikezdenek, mert egy „zeneileg ciki, de szövegileg aztán full gáz” zenekar (khm) klipjét fotóztad és rendezted?
Á, a szakmában biztos nem, hiszen ezért van az álnév. Viszont otthon!
OAR/ Hogyan keveredtél bele ebbe az egészbe?
Mindig is vonzott a deviancia, a Lancia, illetve a rock ‘n roll talmi csillogású kristálygömbje. Világhíres rocksztár akartam lenni, de mivel valaki más már az lett, kénytelen voltam pályát módosítani, és informatikus lettem. Ebbe a projektbe meg konkrétan nem emlékszem, hogyan kerültem bele, egyszer csak azon kaptam magam, hogy épp fürdősapkás, parókás alakokat fotózok, kutyákkal. Na, ha ez a rock ‘n roll, akkor jobb is, hogy elkerültem.
OAR/ Nem gondolod, hogy ez a karriered mélypontja?
Ellenkezőleg! Fény! Fénypont! Fénypontok! És jönnek egyre és egyre közelebb!
OAR/ Mi a jövőképed? Nem lenne szerencsésebb elhatárolódnod a Rühös Foxitól?
Nincs jövőképem, a klip készítése közben kiégett a retinám, nem látok tisztán. Majd, ha megjavult a szemem és visszajött a hallásom, akkor beszéljünk erről.
OAR/ Mesélj a klipben tudatosan választott tré filterekről, és ami minket nagyon érdekelne, a koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztációjáról.
Őőőő… „koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztáció”? … a sima fehér fal a háttérben? Az jól sikerült, igen. Gondolom a festők tehetnek róla. Az egyik effekt meg nagyon megtetszett a programban, főleg a hangja! „SWIRL” – hát nem óriási? De nem így hívják, tök fantáziátlan „Cross Zoom”, mint valami fitnessz-edzés. Volt még egy csomó, a szemnek kellemes, kis kerületi tévés videostúdiós átlapozó megoldás, de az ide sokk lett volna. Nem akartam a dal üzenetéről elvonni a figyelmet.
Sándor Péter az elmúlt évek mindenféle munkáit 325 Studios néven gyűjtötte össze, ami megtalálható a „legnagyobb közösségi portálon”, de saját állítása szerint: jól el van dugva. Főbb területei a koncert- és rendezvényfotózás, portrék, ilyesmik. Ja, és a „koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztációja”, azaz tényleg kritikus, wannabe megmondóember alkat (a hízékonyság mellett).
Egy korábbi beszélgetést Sándor Péterrel az Open Air Rádió egyik kulturális műsorában itt találod.