Eltűnnek a meztelen nők a Playboyból
Búcsút inthetnek a teljességgel fedetlen női testeknek a világ vezető férfimagazinjának olvasói. A Playboy vezérigazgatójának hétfői bejelentése szerint mindenért az internetes pornó a hibás.
Eltűnnek a meztelen testek a Playboy lapjairól – jelentette be hétfő este a lap vezérigazgatója, Scott Flanders. Flanders a The New York Timesnak elmondta, „a Playboy és a meztelenség hosszú évtizedeken át kebelbarátok voltak, azonban változnak az idők.” A bejelentés valósággal sokkolta a piacot, elvégre a Hugh Hefner által alapított, nyíltan erotikus és a globális szexkultúrában úttörőnek számító lap 1953-as megjelenése óta lényegében a nagybetűs amerikai identitás részét képezi.
Flanders szerint a erotikus tartalmak piacát ma kétségtelenül az online pornó uralja, ez pedig arra kényszeríti a klasszikus férfimagazinokat, hogy alkalmazkodjanak a megváltozott viszonyokhoz és „haladjanak a korral.”
„Ma egyetlen kattintással elérhető gyakorlatilag minden elképzelhető, sőt elképzelhetetlen szex-tartalom, egy ilyen piacon pedig nem szeretnénk többé ódivatúnak tűnni” – jelentette ki a vezérigazgató. Flanders szerint a lap vezetése tisztában van azzal, hogy vegytiszta pornográfia kiebrudalása – bár csak a magazin jövő márciusi számától lépne érvénybe – komoly kockázatot jelenthet az eladások terén. A Playboy jelenlegi, 800 ezres példányszáma jócskán elmarad a hetvenes-, nyolcvanas-és kilencvenes évek béli milliós számoktól, a meztelenség elhagyásával azonban tényleg csupán azokra az olvasókra számíthat, akik valóban „csak a cikkek miatt” vásárolják az újságot.