Erkölcscsősz YouTube-ot szeretnének a britek
A nottinghami egyetem kutatói jegyezte új tanulmány szerint a YouTube-on cigaretta-és alkoholfogyasztást mutató videoklipek vezetik rá a világ tinédzsereinek jelentős hányadát a káros szenvedélyekre. Az egyetem szerint a videómegosztó portál az eljövendő generációk védelmében jobban tenné, ha a Disneyhez hasonlóan regulázná tartalmait.
A túlfűtött-és az erőszakos tartalmakéhoz hasonló, saját kockázati kategóriával minősítenék a nottinghami egyetem kutatói mindazon videóklipeket, melyekben dohányozás vagy alkoholfogyasztás látható – számolt be róla a Billboard. A brit tanulmány 32 népszerű, az alkoholfogyasztást és dohányzást vizualitásban avagy akár csak dalszövegben népszerűsítő klipet analizált, s számolta ki azok 12 hétre bontott eléréseit. A számítások szerint az olyan dalok klipjei, mint Jason Derulo Trumpet-je, John Newman Love Me Again-je, Pitbull Timber-je vagy épp Beyonce Drunk in Love-ja négy hónapos periódus alatt több, 1 milliárd dohányzással-és 230 millió alkoholfogyasztással kapcsolatos utalást hintenek el.
A nottinghami kutatók szerint rossz ráhatás okozta legnagyobb veszélynek a 13-15 éves lányok vannak kitéve, akik általában könnyen befolyásolhatóak és szinte automatikusan akceptálják az online médiában látott magatartásformákat. A tanulmány alapján a megoldás egy, a szexuális jellegű, illetve kifejezetten erőszakos tartalmak esetében már alkalmazott sávos besorolás lenne, mely szűrné a káros szenvedélyeket mutató vagy láttató klipeket. Az egyetem csapata követendő példaként a Disneyt említette, mely cég – a fiatalok védelme érdekében – immár hivatalosan is száműzte a cigarettákat a jövőbeli filmjeiből.