A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

 

Open Air Rádió

A Fat White Family és Baxter Dury klipje Róisín Murphy rendezésében, Monty Python-stílusban

2019. március 21., 5:37

A hajdani Moloko-énekesnő Róisín Murphy az elmúlt négy évben rendező is lett: 2015-ös Hairless Toys és 2016-os Take Her Up To Monto albumainak klipjei (Exploitation, Evil Eyes, Unputdownable, House Of Glass, Ten Miles High, Whatever) és tavalyi négy kislemezének táncos videói (All My Dreams, Plaything, Jacuzzi Rollercoaster, The Rumble) után most a Fat White Family együttesnek is vállalt forgatást. A Monty Python-szkeccsek stílusában készült Tastes Good With The Money klipben Ian Dury fia, Baxter Dury is szerepel.

A vörös hajú ír énekesnő már néhány korábbi rendezésében is fordult mozgóképes klasszikusokhoz, a Montenegro című Dusan Makavejev-film és az Ingmar Bergman-féle Persona előtt tisztelgő Evil Eyes klipje után az Unputdownable-lel és a House Of Glass-szel például Rainer Werner Fassbinder előtt hajtott fejet – ahogy a londoni Fat White Family posztpunk pszichedelikus experimentalistái is pont azt tették legutóbbi Feet videójukkal idén januárban.

A frontember Lias Saudi vezette zenekar április 19-én megjelenő Serfs Up! című harmadik albumáról most közzétett második beharangozó számnak, a gúnyosan apokaliptikus Tastes Good With The Money-nak a Róisín Murphy által forgatott őrült klipje egy igazi brit intézmény, a Monty Python komikuskollektíva 1969-1974 közt futó tévésorozatát idézi meg – amint azt a műkritikusként a dal közepén egy spoken word betétet kapó Baxter Dury jelenetében a poénokkal teli stáblista is közli.

Az ötletet, hogy a Monty Pythonhoz nyúljunk vissza, részben az abszurd és zavaros politikai háttér adta, amiben most élünk Nagy-Britanniában. A britek nevetnek magukon, abban is találnak bizonyos fajta vidámságot, ha épp a birodalmukat veszítik el, énekelnek miközben süllyed a hajó, legalábbis úgy tűnik. . . pillanatnyilag. Az emberek nagy ambivalenciával viseltetnek az intézményrendszer iránt, és ez Fat White-ék tiszteletlen világképével is összecseng” – mondja a rendezőnő, akinek a Brexitre utaló magyarázata szerint a klip rádiós jelenetében a gondterhelt angol házaspár a kontinentális Európából érkező híreket hallgatja.

„Jön valaki teniszezni?”  – a klipet ihlető 1972-es Monty Python-szkeccs, ahol az amerikai rendező Sam Peckinpah (1925–1984) véres-erőszakos stílusában filmesítik meg a Salad Days című régimódi bohókás musicalt:

a háziasszonynak öltözött gitáros-vokalista Saul Adamczewski a kontinentális Európából érkező híreket hallgatja:

View this post on Instagram

The news from Europe @saul_adamczewski @fat_white_family #roisinmurphydirects hair and makeup @dazzaroid

A post shared by Roisin Murphy (@roisinmurphyofficial) on

hiába sír a szaxofon, nem fér a pulyka a macskába:

.
az új nagylemez borítója és számlistája:

Fat White Family: Serfs Up! (2019)

01 Feet
02 I Believe In Something Better
03 Vagina Dentata
04 Kim’s Sunsets
05 Fringe Runner
06 Oh Sebastian
07 Tastes Good With The Money
08 Rock Fishes
09 When I Leave
10 Bobby’s Boyfriend

Royal Blood: Trouble’s Coming – Daft Punk-beütésű új dal az angol rockduótól
Sze. 27., 18:07
The Smashing Pumpkins: In Ashes – animációs sorozat + újabb dalok az új Cyr album elé
Sze. 25., 18:26
Oneohtrix Point Never-album a Chairlift-énekesnő Caroline Polachek szereplésével
Sze. 25., 12:38
Marilyn Manson: Don’t Chase The Dead – videoklip Norman Reedus szereplésével
Sze. 25., 0:21