Háborús övezetben jó zenekart alapítani
A disco halálát és rap születését szeretné bemutatni a Netflix saját projektjeként indított sorozat, a The Get Down, mely a hetvenes évek végi New York-i gettók bluesban, funkban kiégett, jövő nélküli ifjúságába veti bele magát. Az okító-nosztalgiával működő széria talán a kelletténél drámaibban prezentál, ugyanakkor kihagyhatatlan mindazok számára, akik kíváncsiak arra, miként született és változtatta meg a világot az ezideig legutóbbi, ízig-vérig fekete műfaj.
A hetvenes évek végén, a Ford, majd Carter elnökség alatt az amerikai közhangulat nem kecsegtett túl sok jóval. A kihunyóban lévő hippi mozgalmat nem követte újabb alternatíva, a bizonytalan jövő súlya pedig az ország fekete gettóinak lakóit nyomasztotta a leginkább. A New York-i Bronx jelentette szegénységből, bűnözésből való kitörés lehetőségét sok afro-amerikai fiatal látta a zenélésben, a felemelkedni azonban csak a leginnovatívabb, legtalpraesettebbeknek sikerült. A Netflix új sorozatának, a The Get Down-nak főszereplője egy fiktív tizenéves lemezlovas, DJ Shaolin Fantastic, akinek szárnypróbálgatásaiból készített forgatókönyvet az internetes műsorszolgáltató.
A Baz Luhrmann (Rómeó és Júlia) és Stephen Adly Guirgis ötletéből készült The Get Down bizonyos szempontból az HBO által szépreményűnek titulált, majd egyetlen évad után visszahívott sztárparádés sorozata, a Bakelit nyomdokában jár, mikor a valós zenetörténelmi tartalom és a nézőcsalogató akciójelenetek közt egyensúlyoz.
A kissé talán túldramatizálva, leginkább háborús övezetként ábrázolt Bronx, néha valóban túlzás, ugyanakkor az epizódok során betekintést nyerhetünk a hip-hop, a rap születésébe, újraélve a globális kultúra arcát átformáló utolsó nagy fellobbanás előtti szikrát.