Hangszerritkaságot törtek ripityára Tarantino westernjében
Az Aljas Nyolcas hangszertörő jelenetének felvételekor Kurt Russellt elfelejtették értesíteni arról, hogy az eredeti helyett egy kellékgitárt kell megsemmisítenie. Az áldozat egy ritka, muzeális értékű, az 1870-es évekből származó Martin akusztikus gitár.
Egy darabka hangszeripari történelem elpusztítása látható Quentin Tarantino legfrissebb filmjének, az Aljas Nyolcasnak gitártörő jelenetében. A véres-fagyos, Academy Award-kitüntetett western hangmérnöke, Mark Ulano a SSNInsider.com-nak adott nyilatkozatából kiderül, Jennifer Jason és Kurt Russell ominózus jelenete egyáltalán nem a tervek szerint sült el. „Az eredeti elgondolás az volt, hogy a jelenetet, amelyben Kurt kikapja a gitárt Jennifer kezéből, majd egy oszlopon szétveri, két részletben vesszük fel: az elsőn az eredeti, a másodikon pedig a kellékgitár szerepelt volna” – ecsetelte a történteket Ulano hozzátéve, a tervvel mindössze egyetlen probléma volt. „Senki nem szólt róla Kurtnak.”
A hangmérnök szerint Jason megdöbbenése a filmen így épp olyan őszinte, mint a stáb többi tagjának reakciói voltak a Martin hivatalos múzeumából kölcsönzött hangszer megsemmisülését követően. „Emlékszem, Tarantino a terem egyik sarkában állt valami egészen fura fintorral az arcán.”
Az esetnek azonban drasztikus következményei lettek a Martinon belül. A márkahű gitármúzeum igazgatója, Dick Boak miután értesült az esetről, úgy nyilatkozott, intézménye soha többet nem ad bérbe hangszert filmforgatások kelléke gyanánt. Az Aljas Nyolcas készítése során Ulano szerint igyekeztek a végletekig ügyelni az autentikusságra: Tarantino története az 1861 és 1865 közt zajló amerikai polgárháború utáni években játszódik, a filmben a gitáron játszott dal azonban a Jim Jones at Botany Bay című ausztrál folk-ballada, mely először 1907-ben, négy évtizeddel a film cselekménye után bukkant csak fel.