A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

 

Open Air Rádió

Holtpont – Bitang látványos akcióizé

2016. január 14., 1:05

Sokan voltak szkeptikusok a Holtpont feldolgozásának híre hallatán, de valljuk meg, az eredeti film nem egy szent tehén, hogy ne lehessen modernizálni. Sőt!

Páran felhördültek, amikor megjelentek az első hírek arról, hogy feldolgozásra kerül a Keanu Reeves és Patrick Swayze nevével fémjelzett Holtpont, azonban nem volt szó elemi felháborodásról, hiszen bár egy nagyon jó filmről van szó, de közel sem széles körben ismert és kedvelt alapvetésről. Ráadásul az akciófilm pont olyan műfaj, amit igencsak lehet modernizálni, főleg, ha már majdnem 25 éves a látványra (is) épülő alap. Más kérdés, hogy a modern korszellem a legtöbb akciómoziból kiöli a jó karaktereket, s ha valami miatt tarthattunk az új Holtponttól, akkor az az eredeti sármjának megnyirbálása volt.

tt20586734

Balsejtelmeink pedig (természetesen) beigazolódtak, szó sincs az új verzióban holmi sármról, bár a készítők mentségére legyen mondva, nem is igazán tartottak ilyesmit szem előtt. Az író, illetve a rendező kezét csakis az mozgatta, hogy a film minél extrémebb és minél látványosabb legyen. És lehet utálkozni, de ezen küldetésükben nem is vallottak kudarcot a készítők. Kérdés, hogy ennyi elég-e ahhoz, hogy elégedettek legyünk, és ne bánjuk azt az egy órát, amit elvesz az életünkből a Holtpont. (Valójában jóval hosszabb a film, de a brutális tempó miatt nincs időnk unatkozni.)

A 2015-ös Holtpont csak az alapsztoriját tekintve hasonlít a régi változatra, most egy extrém sportoló áll FBI-ügynöknek, majd beépül egy bűnbandába, melynek környezettudatos tagjai ugyancsak extrémsportos balhékban utaznak. Innentől kezdve pedig ahelyett, hogy jönne egy kis történet és/vagy karakterizáció, kapunk egy változatos demót, sportkavalkádot. Elég volt ugyanis mondvacsinált okokból kifolyólag összevágni pár iszonytatóan látványos szegmenst, és majdnem meg is volt a film teljes játékideje. Már csak némi röhejes mondanivaló hiányzott a végére, hogy a fogyasztó társadalom sült bunkó gyermekei elmondhassák, hogy tanultak is valamit a moziban, olyasmit, ami az értelmesebbje számára totálisan triviális, semmi újdonságot nem tartalmaz.

still-of-matias-varela,-clemens-schick,-Édgar-ramírez,-luke-bracey-and-tobias-santelmann-in-point-break-(2015)-large-picture

A Holtponthoz is csak úgy tudunk hozzáállni, mint a nyáron bemutatott Vakációhoz, ambivalens érzésekkel. Míg a Vakációban valami ritka jó és durva poénok voltak egymásra halmozva, miközben minden más értékelhetetlen volt (10 percben zseniális film lehetett volna), addig a Holtpont ugyanazt produkálja, csak a poénokat látványos jelenetekre, mindenféle extrém kunsztokra váltotta. Ha csak azokat nézzük, akkor nem érheti szó a ház elejét, lenyűgöző, a végletekig szórakoztató, bár olykor némiképp bárgyú dolgokat láthatunk. Minden más azonban…, nos, mintha nem is létezne.

Az értékelést is tehát a fentieknek megfelelően érdemes kezelni, és hiába szórakoztató helyenként a film, ha sokszor ezt érdektelenség váltja. Arról nem is beszélve, hogy hiába kapunk olykor teljesen valódi, máskor pedig trükkökkel aláfestett extremitásokat a filmben, manapság ha felmegyünk a YouTube-ra, akkor rengeteg trükkmentes és hihetetlenül látványos, profi felszereléssel készített extrém videót lehet megnézni. Ahhoz pedig, hogy ilyesmiket nézzünk napestig, nem kell 2000 forintot fizetnünk, és tűzrevaló történettel sem bajlódnunk. De ettől függetlenül egy olyan remake-et kaptunk, ami kapcsán nem érdemes utálkozni, maximum sajnálkozni.

point-break-(2015)

Holtpont (Point Break)
színes, magyarul beszélő, amerikai akciófilm, 113 perc, 2015
16 éven aluliak számára nem ajánlott

rendező: Ericson Core
forgatókönyvíró: Kurt Wimmer
operatőr: Ericson Core
zene: Junkie XL
producer: John Baldecchi, Broderick Johnson, Andrew A. Kosove

szereplők: Luke Bracey (Johnny Utah), Edgar Ramirez (Bodhi), Teresa Palmer (Samsara), Ray Winstone (Angelo Pappas), Delroy Lindo (Hall)

forrás: sg.hu

Címkék:
Palotai Zsolt lett az év DJ-je
dec. 4., 14:57