Két pezsgőt is bonthatunk: ma 30 éves a Nick Cave and the Bad Seeds és a Pulp egy-egy fontos nagylemeze
1994. április 18-án két olyan lemez jelent meg, mekyek az adott zenekar karrierjének szempontjából mérföldkövek: a Let Love Innel Nick Cave és zenekara végképp bebetonozta a helyét a legjobbak között, a His ‘n’ Hers pedig az első Pulp lemez volt, ami után komolyabb figyelem szegeződött a zenekarra.
Kezdjük az utóbbival! Jarvis Cocker zenekarának nehezen ment a befutás, pedig amikor 1994-ben megjelent a His ‘n’ Hers, akkor már 16 éves volt a Pulp. De az 1978-ban megalakult zenekar első három lemeze (It 1983-ban, Freaks 1987-ben és Separations 1992-ben) különösebb visszhang nélkül múlt el, elég vegyes kritikákat is kapott. Csoda, hogy nem adták fel, pláne, hogy 1989-től már a klasszikus felállás zenélt együtt. Aztán 1993-ban valami megváltozott. Ekkor jelent meg az Intro – The Gift Recordings című válogatás, amin a lemez címében szereplő kiadónál megjelent három Pulp kislemezt tartalmazta, és az már kimondottan figyelemreméltó lemez lett, de a szélesebb körű figyelmet csak az egy évvel későbbi nagylemez, a His ‘n’ Hers hozta el, az olyan remek slágereknek köszönhetően, mint a Lipgloss, az egyik örök közönségkedvenc Do Your Remember The First Time? és a már az Intrón is szerepelt, ellenállhatatlan Babies. A lemez egyszerre könnyed és nagyon okos, cizellált, hol szellemes, hol melankolikus, az indie tánczene egyik jó példája, és tökéletesen megágyazott a következő albumnak, az egy évvel később érkező Different Classnak, ami végül átütötte a plafont, és azonnal az élvonalba katapultálta és azóta is ott tartja a Pulpot.
Amikor az 1994-es Nick Cave and the Bad Seeds nagylemez megjelent, az ausztrál zenész és zenekara undergorund istenségnek számított köszönhetően a Birthday Partynak, az abból megalakult Bad Seedsnek, és az olyan lemezeknek, mint a Tender Prey (1988), Good Son (1990) vagy a Henry’s Dream (1992). E mesterhármas után talán senki nem gondolta volna, hogy aztán egy olyan lemez jön, ami mind a hármat megugorja, méghozzá egyszerre, de így lett. A zenekar a csúcson volt, benne zenélt még Blixa Bargeld és Mick Harvey is, egyszerűen képtelenk voltak mellélőni. A Let Love In pedig nem is lőtt mellé, hanem pontosan, első lövésre betalált a céltábla közepébe, ami a rajongók szíve. Az 1994-es album sokaka szerint a valaha elkészült legjobb Bad Seeds album, de ha a korabeli kritikákat nézzük, azok is maximális pontszámot adtak a lemezre, ami valóban egy csoda, rajta olyan alapvetésekkel, mint a Do You Love Me?, a Loverman és az utóéletét tekintve legemlékezetesebb dallá vált Red Right Hand. Ráadásul ez volt az az album, amelyikkel a Nick Cave and the Bad Seeds első ízben járt Magyarországon. Akkor a PeCsa szabadtéri színpadán adtak egy emlékezetes, brutálerős koncertet.