Ki akar vacsorát főzni a David Guettának?
A Volt fesztiválon ismét fellép a diszkózene legnagyobb problémája és egyben megoldása is, David Guetta. Ha valaki esetleg még nem lenne tisztában vele, hogy hogyan áll mostanában ki a francia Dj ékes frizurája, akkor a Hey Mama című dal klipjéből ez is kiderül.
Videoelemző: David Guetta ft Nicki Minaj, Bebe Hexa and Afrojack : Hey Mama
A popzene, mint azt múltkori videó elemzőnkből is láthatjuk,
a világűrben és a távoli jövőben keresi a megoldást arra, hogy mi történjen, ha sürgősen kéne egy No.1 a slágerlistán, de túl sok hasonlóan csodás dal verseng. Sajnos a megoldást művelői nem úgy implementálják, hogy képviselőiknek minimum a háromnegyedét kilövik az űrbe, hanem úgy, hogy menőbb videót csinálnak a konkurenciánál.
Guettáéknál tele az eklézsia, így megengedhették maguknak az egy legmenőbb kliprendezőt, Hannah Lux Davist, aki az elmúlt öt évben kb. minden második látványos klipet rendez. A rendezőnő feltehetőleg elment moziba, megnézte a Mad Max aktuális részét, mint az összes többi kreatív a világon, majd rájött, hogy ez jó, és amennyit lehet, átvett belőle az új projektjébe.
Viszonylag koherens sci-fi narratívát láthatunk, nagyszabású és tényleg érdekes production designokkal, egyfaja poszt apokaliptikus western-roadmovie partihangulatba ültetve. A kellékek közül ebben a klipben nem is a terepjárók, quadok, és designeresített sci-fi ruhák a legérdekesebbek, hanem maga a táj, ahol filmezték. Sikerült pár vihar is elkapniuk, így széles látószögben Natgeót is megszégyenítő természeti háttér előtt pörög a sivatagi buli. Az új Mad Maxben Mel Gibson helyett, aki csúnya, antiszemita és iszákos, Tom Hardy játssza Maxet, aki lényegesen hitelesebb ilyen körülmények között, mint Guetta, aki évek óta úgy néz ki, mint egy óvodás, akit a Borz csoportból áthelyeztek a Maci csoportba , és bár igyekszik elszántságot mutatni, azért az óvónéni látja, hogy alig várja, hogy hazavigyék.
Nade ezért is kell ide Nicki Minaj, akivel Guetta mostmár harmadjára dolgozik együtt. Elárvult hősünk a nagy sivatagi stresszben megidézi a nőt, aki majd segít neki megmenekülni a kegyetlen és embertelen világ borzalmai elől. Meglepő viszont, hogy Minaj, aki hatalmas szájával és arcával az amerikai popfeminizmus, ( melynek méhkirálynője maga Beyoncé, aki magára írta, hogy feminista, és azóta mindenki az, aki nem countryban utazik)egyik jeles képviselője, arról énekel ebben a dalban, hogy szívesen kiszolgálja a szerelmét. Valójában ahhoz, hogy egy nő vacsorát akarjon főzni egy férfinek, minimum tízből kilenc és háromnegyedesnek kell lennie, Guetta-Nyuszi meg nem az. Bár nem Minaj énekel, hanem az albán énekesnő, de ugye őt látjuk, tehát ő viszi el a balhét: egy kis értelmi kivonat az angol szövegből: „Igen, főzök és takarítok, mindig mindent megteszek értek, mert szeretem ahogy zenélsz, és szívesen hallom, ha úgy hÍvsz, hogy hey mama.” Ha Meghan Trainor Dear Future Husband című, ötvenes évekbeli nemi szerepeket idealizáló dalát feminista körökben sértett ellenállással fogadták, akkor ez a dal, ami annyival offenzívabb, hogy a jó bánásmódért még annyit sem kér a férfitól, hogy hozzon egy csokor virágot, rerombolhatja Minaj egyébként eddig hitelesnek tűnő feminista imidzsét. Pedig David Guetta, még listavezető hellyel együtt sem ér meg ekkora áldozatot.
A szerző a következőtől lenne boldogabb: ha David Guetta levágatná a haját.
A szerző a következőtől lenne még boldogabb: Ha megtudná, hogy Nicki Minaj esténként főz David Guettának, mert beleszeretett.