Lissie: Wild West – a David Bowie-nak ajánlott Twin Peaks epizódból
David Lynch 25 év után újraindult Twin Peaks sorozatának idén rendszeres visszatérő elemei lettek a helyi országúti diszkóban, a Bang Bang Barban zajló koncertjelenetek (Chromatics, The Cactus Blossoms, Au Revoir Simone, Trouble, Sharon Van Etten, Nine Inch Nails, Hudson Mohawke egy Sky Ferreira-jelenet előtt, Rebekah Del Rio és Moby), de elmúlt pár hét e téren csalódást hozott: hol nem volt koncertjelenet, hol egy instrumentális verziót, hol egy negyedszázada már hallott szám újrázását kaptuk. A David Bowie-nak ajánlott mai részben végre ismét egy rendes új dalt hallhattunk – az amerikai folk-rock gitáros-énekesnő Lissie tüzes előadásban, aki ma egy videoklippel is megtámogatta Wild West című szerzeményének Twin Peaks-változatát.

Az 1982-ben az Illinois állambeli Rock Island városában született Elisabeth Corrin Maurus egy évtizede, 2007-ben nyitotta Lissie-diszkográfiáját a koncertjein árult magánkiadádú négyszámos Bright Side demóval (aminek köszönhetően 2008-ban Lenny Kravitz turnéjának előzenekari posztján találta magát), Why You Runnin’ című 2009-es első hivatalos EP-jén már Ed Harcourt, a Band Of Horses-tag Bill Reynolds és a Kings Of Leon-producer Angelo Petraglia támogatta, majd 2010-es Catching A Tiger debütalbumának a másik Kings Of Leon-segéd, Jacquire King lett a producere. Azóta újabb EP-k és koncertanyagok mellett két további stúdióalbummal növelte rajongótáborát: a 2013-as Back To Foreverrel és a 2016-os My Wild Westtel – és ez utóbbinak a hasonló című dalát, az énekesnő szórakoztatóipari tapasztalatai ihlette Wild Westet válogatta be David Lynch a Twin Peaks új szezonjába, illetve annak szeptemberben megjelenő dalgyűjtemény-filmzenealbumára.
a Wild West (Twin Peaks version) ma közzétett videoklipje, melyet az énekesnő baráti köréből egy házaspár 14 éves fia, Finn Deen-Lester rendezett három barátjával:
az eredeti szám tavalyi klipje, melyet szintén négy kissrác forgatott, az énekesnő kliprendezőjének ismeretségi köréből:
Are you out there
To take away my fear?
I haven’t lost my hope
Even though I am so far from my home
I’ve been living life on the edge
Slip and fall if I take one more step
There’s safety in numbers, I guess
But I’m going rogue in the wild, wild west
Wild, wild west
Wild, wild west
Wild, wild
From where I stand
There’s a world where you can
All that you lost, you get back
And all that you want, you can have
I’ve been living my life on the edge
Slip and fall if I take one more step
There’s safety in numbers, I guess
But I’m going rogue in the wild, wild west
Wild, wild west
Wild, wild west
Wild, wild
I’ve been dancing in the moonlight
I’ve been laughing with this firelight
Living, I’ve been giving
I’ve been living with the firelight
I’ll be fine, fine
I’ll be fine, fine
I’ll be fine, fine, fine
I’ve been living my life on the edge
Slip and fall if I take one more step
There’s safety in numbers, I guess
But I’m going rogue in the wild, wild west
I’ve been living too close to the edge
If I fall, who’s gonna catch me?
There’s safety in numbers, I guess
But I’m going rogue in the wild, wild west
I’ve been dancing in the moonlight
I’ve been laughing with this firelight
Living, I’ve been giving
I’ve been giving with the firelight
I’ll be fine, fine
.
a sorozatban Lissie epizódzáró fellépésének végén olvasható, hogy David Lynch ezt a mai 14. részt David Bowie emlékének ajánlotta:
.
David Bowie mint Philip Jeffries ügynök, az 1992-es Twin Peaks – Tűz, jöjj velem! mozifilmből az idei sorozatba átkerült archív jelenetben:
.
a legutóbbi 13. részben a motoros James (James Marshall) gitározta és énekelte el újra ugyanazt a Just You című Angelo Badalamenti/David Lynch-szerzeményt, amit már negyedszázada is:
.
a 12. részben a Chromatics tagjai voltak a visszatérő fellépők, és a zenekarfőnök-producer Johnny Jewel májusi Windswept albumán egy másik együttesének, a Desire-nek az előadásában hallható Saturday című dalt játszották instrumentális verzióban egy beszélgetős jelenet háttérzenéjeként:
.
a 11. rész végén nem volt Bang Bang Bar-fellépő, helyette David Lynch egy étteremjelenet alá illesztett – már a forgatás után – egy Heartbreaking című vadonatúj Angelo Badalamenti-kompozíciót, de a zongoránál sajnos nem a zeneszerző ült: