Már csak 383 napot kell aludni a Metallica koncertig – interjú a Live Nation marketing vezetőjével, Márkus Évával
Mint azt tegnap a Live Nation bejelentette: 2018. április 5-én újra Budapesten lép fel a Metallica. A WorldWired turné európai szakasza szeptember 2-án kezdődik Lars Ulrich szülőföldjén, Dániában, és 2018. május 11-én ér véget Finnországban. A koncerten az új dalok mellett természetesen elhangzanak majd a kihagyhatatlan tételek, mint például a One, a Master of Puppets vagy az Enter Sandman, de a többi poént nem lőjük le, inkább átadjuk a szót Márkus Évának, aki elmondja nekünk a budapesti koncert hátterét.
Mennyire vagy boldog személy szerint, hogy újra Budapestre jön a Metallica?
Nagyon-nagyon boldog vagyok magánemberként is, mert szeretem őket és koncertszervezőként is, mert alapvetően nagyon jó emberek, nagyon jó brigád a Metallica, szeretünk velük dolgozni, és hát 8 év után végre sikerült újra elhozni őket, ami már időszerű volt.
Mióta tárgyaltok velük, hogy elhozzátok őket?
Ennél a koncertnél fél év volt az átfutás, de az elmúlt hét-nyolc évben minden egyes turnéjukra próbálkoztunk, de általában viszonylag hamar elvéreztünk.
Mitől függ az, hogy mikor jönnek el hozzánk és mikor nem?
Anyagilag nem tudtunk olyan ajánlatot tenni, ami nekik megfelelő lett volna. Ez amiatt is történt, mert a Metallica az elmúlt években iszonyatosan drága produkcióval turnézott – emlékszünk, készült egy koncertfilm is például, amit Antal Nimród rendezett. Amit technikailag beletoltak abba a cuccba, az valami egészen elképesztő volt, és egyszerűen nem tudtuk kigazdálkodni azt, hogy viszonylag megfizethető jegyárak mellett el tudjuk őket hozni.
És most hogy sikerült kigazdálkodni? Kérdezem ezt azért, mert a Budapest Sportarénában lesz a koncert, ami a Metallicának elég kicsi; sokkal több rajongóval elbírna a zenekar.
Igen, de ez a 2017-es, 18-as téli-tavaszi turné, és egy stadion ilyenkor még elég cúgos lenne nekik. Mi az április eleji dátummal már a turné vége felé vagyunk.
Magyarul akkor végig arénákban lépnek fel?
Igen. Szeptember elejétől mennek novemberig, aztán van egy kis szünet, február elején kezdik újra, és mi abban az etapban vagyunk benne.
Üzleti titoknak számít, hogy mennyiért jönnek el?
Persze.
És mekkorát tévedek, ha azt mondom, hogy egymillió dollár körül van a produkció?
Mondom, üzleti titoknak számít, de maradjunk annyiban, hogy nem tévedtél nagyot. (nevet)
A Metallica mindig előáll valami különlegességgel a turnéikon. Tudsz már valamit mondani arról, hogy néz ki a show?
Ezen a turnén is a terem közepén lesz a színpad, tehát 360 fokos koncertet csinálnak. Ennek megfelelően nincs is az állórész több szekcióra osztva, gyakorlatilag a komplett arénában minden helyről ugyanolyan jól lehet majd látni.
Említetted az elején, hogy szerettek velük dolgozni. Mondjuk egy 1-től 10-es skálán mennyire könnyű a Metallicával?
Azt mondanám, hogy 8-9. Van, amikor a turné maga picit macerásabb, de maguk a tagok nagyon kedvesek, iszonyat profik, nem szoktak hisztizni, hepciáskodni, nem szokott velük probléma lenni.
Az, hogy a riderben, azaz a zenekar technikai és öltözői igénylistáján mi szerepel, benne van a szerződésben? Tehát nem a koncert előtt két nappal mondják meg, hogy fussatok el a boltba, és vegyetek még tíz doboz sör fejenként?
Igen, a komolyabb költségű tételeket előre egyeztetjük, de elő szokott fordulni, hogy menet közben felmerülnek újabb igények, de olyan azért nincs, hogy a végére mondjuk kétszer annyiba kerül a produkció, mint eredetileg.
Van valami extrémebb kívánságuk? Mit szoktak enni, inni?
A mostani ridert még nem kaptuk meg, mert a turnémenedzser még most ellenőrzi az összes felmerülő technikai igényt, de úgy emlékszem, hogy a 2010-es fellépés során semmilyen extrém kívánságuk nem volt.
Szerinted ma is megtöltené a Metallica a régi Népstadiont?
A mostani visszajelzések alapján valószínű. Hogy kicsit magunkat, a magyar részleget dicsérjem: tegnap este kértek egy bejelentés-visszajelzést, hogy melyik országban hogy fogadták a koncert hírét, és a magyar piac teljesen leverte Európát, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy (a jövő évi koncerthez képest) nyolc éve nem járt itt a zenekar.
Mit jelent az pontosan, hogy „levertük Európát”?
Ez azt jelenti, hogy például a Facebookon tegnap délután 5 óráig 400 ezer embert ért el a hír. Rengetegen megosztották a koncert hírét, és így nagyon gyorsan elterjedt. A koncert eseményoldalán közel 8 ezer ember jelezte, hogy érdekli a koncert és több mint 5 ezren jelezték, hogy részt is vesznek rajta.
A jegyeket március 24-én reggel 10 órakor kezditek árulni. Mit tippeltek, mennyi idő alatt fognak elfogyni?
Azt gondolom, hogy komoly verseny lesz a Red Hot Chili Peppers-zel, akiknek az első koncertjére 52 perc alatt fogytak el a jegyek. A Metallica talán annyi lépéshátrányban lesz, hogy nekik vannak drágább VIP-csomagjaik, amik a Red Hotnál nem voltak, tehát valószínű, hogy előbb a normál jegyek kelnek el, és a VIP-csomagok utána kezdenek el majd pörögni. De szerintem a normál jegyek el fognak menni 50 perc alatt.
Van arra esély, hogy ők is dupláznak majd, mint a Red Hot Chili Peppers?
Nincs, a turné végleges, nem tesznek hozzá több dátumot.
Meg tudod mondani, hányat kell még aludni a koncertig?
Csalni fogok, mert a 444 ezt már kiszámolta: elméletileg 383-at.