Minden idők 10 legzsírosabb zeneipari szerződése
A zeneipar mozgatórugója mindig is a beláthatatlanul nagy összegek lesznek, az NME listája azonban segít rádöbbenteni mindannyiunkat, milyen is az, amikor egy előadó munkásságát lényegében egy kisebb ország éves költségvetésével honorálják.
Egészen más megvilágításba helyezi a kiadóktól világsztárok zsebébe vándorló horribilis összegeket az NME listája, mely nagyság szerinti sorrendben vonultatja fel minden idők legzsírosabb zeneipari szerződéseit.
10. Michael Jackson karrierjének legnagyobb üzletét stílszerű módon halála után kötötte. A popsztár hagyatékának kezelői 2010-ben adták át Jacko zenei örökségét és minden elkövetkezendő posztumusz kiadványának jogait a Sony Music-nak röpke 164 millió font, mintegy 67,5 milliárd forint tiszteletdíj fejében.
9. A második helyre szorult U2 még 1993-ban paktált le a Polydorral, mely így lényegében kevéssel több, mint 53 milliárdot fizetett a kétes sikerű Zooropa albumért.
8. 2012-ben a Cash Money közel 24,3 milliárdot (Ft) ajánlott fel Lil Wayne-nek, hogy további négy album erejéig erősítse a kiadó istállóját.
7. A híresen jó üzleti érzékkel rendelkező Jay Z szintén 2008-ban 24 milliárdot szivattyúzott ki a Live Nation-ből, annak érdekében, hogy saját Roc Nation kiadója együttműködjön az óriással.
6. Bruce Springsteen újrafelfedezése szintén 24 milliárdba került a Columbia-nak s 2005-ös leszerződtetése óta a kiadó egyik legjobb befektetésének bizonyult.
5. Nem sokkal ezelőtt Adele 37 milliárdos leigazolásával volt tele a sajtó, mivel a Sony-hoz kerülő énekesnő hirtelen minden idők legzsírosabb szerződésével rendelkező női előadója lett.
4. „Gazdagabb vagyok, mint azt a legvadabb álmaimban hinni mertem volna” – kommentálta Robbie Williams az EMI-vel kötött, közel 33 milliárdos megállapodását Robbie Williams, akinek 2002-es szerződése négy albumra vonatkozott és 2009-ben járt le.
3. Whitney Houston 2001-ben kapta legkomolyabb honoráriumát, mikor is az Arista nagyjából 28 milliárdért rendelt tőle egy csokor örökérvényű slágert.
2. Prince és a Warner Bros kapcsolata – a 26,8 milliárdos díjazás ellenére – nem volt éppen felhőtlen. A zenész az 1992-es leigazolás után három évvel rendre „slave” (rabszolga) felirattal az arcán koncertezett s hagyományosan megtagadta saját számainak előadását.
1. 26 milliárdba került Madonna a Live Nation-nek, mely 2007-től számolva az énekesnő három albuma mellett összes élő fellépését és tematikus márkáinak bevételeit is kezelte.