Morrissey könyve a legrosszabb dolog, amely a világgal történhetett
Alig jelent meg a brit énekes List of the Lost című puha fedeles regénye, a meghatározó brit médiumok kritikusai máris szanaszét marcangolták a „bizarr”, „nőgyűlölő” vagy egész egyszerűen csak „vállalhatatlan” irodalmi szárnypróbálgatást.
Meglehetősen rideg fogadtatásra talált Morrissey legelső szépirodalmi alkotása, a List of the Lost című szeptember 24-én debütált regény. A szép múltú Penguin kiadó nem először biztosít felületet a brit énekesnek, az új könyv sikere azonban enyhén szólva is elmarad a 2013-ban hónapokon keresztül a brit listákat vezető Autobiography önéletrajz-regényétől.
A List of the Lostban Morrissey fantáziája 128 oldalon keresztül garázdálkodik, felvázolva a hetvenes évek Bostonjának alternatív univerzumát, amelyben egy váltófutó csapat négy férfitagját egy véletlenül elkövetett gyilkosság miatt üldözi átok. Az énekes regényét a Guardian csöppet sem teketóriázva „kidolgozatlan, faragatlan borzalomnak” nevezi, míg a Daily Beast kritikusa pedig „bizarr, nőgyűlölő sötétben tapogatózásként” jellemzi az állítólagos irodalmi ördögszekeret. A lap külön kitér arra, a List of the Lostban felbukkanó női karakterek „sematikusak, az élet minden területén kapzsik és természetesen egytől egyig a szex megszállottjai.”
A Daily Beast summázásában Morrissey regényének születésében sokkal nagyobb szerepet játszhatott a közönség és a média figyelmére való kiéhezés, mintsem az énekes valós publikálási ambíciói.