A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

 

Open Air Rádió

Pond – dalok és videók a Tame Impala testvérzenekarának 9. albuma elé

2021. július 6., 9:56

A fürtös kis Nick Allbrook vezette ausztrál Pond együttes a Tame Impala testvérzenekara, pszichedéliájában jóval bolondabb és lemezeinek számát tekintve kétszer olyan termékeny. Az elmúlt 13 év során felállásaikban folyamatosan voltak átfedések (a multiinstrumentalista Jay Watson állandó közös pontot jelent) vagy egymás közti csereberék (Cameron Avery a Pond dobosából lett a Tame Impala basszistája Nick helyén), az Impala-főnök Kevin Parker pedig előbb dobosként, majd keverő-producerként segített be a Pondnak egészen a 2019-es Tasmania albumig – a 9 című/sorszámú idei nagylemez azonban már nélküle készült.

Az 1987-es születésű Nicholas Allbrook a legutóbbi album óta eltelt két évben több szólófelvételt is kiadott, sőt barátnőjének, Heavenly Hiraani Tiger Lily Hutchence Geldofnak (a néhai INXS-frontember Michael Hutchence 24 éves lányának) a tavalyi Tragic Tiger’s Sad Meltdown demóján is közreműködött, de közben az új Pond-lemezre is sikerült még jobban feltüzelnie a zenekar legutóbbi funky prog-pop hangzását, a David Bowie/ Prince-hatásoktól a legmániákusabb dance-rockig. A produceri munkát ezúttal Kevin Parker bevonása nélkül teljes egészében maga az együttes végezte, a végső keverésért pedig Jay Watson és a dobos James Ireland felelt.

„A dalszövegek újraolvasásának Rorschach-tesztjében az tűnik ki, hogy az arany optimizmus és a cinizmus nélküli belefeledkezés idejének elmúlása a központi téma. Már nem nézhetünk ugyanúgy magunkra: az általunk felépített világ ijesztő lencséjén át láthatjuk a múltunkat” – mondja a szövegíró-frontember Nick a kilencedik Pond-albumról, melyen Ausztrália társadalmi változásai is szóba kerülnek az Amerika Kupa vitorlásverseny 1983-as megnyerésétől a dzsentrifikáción és a vagyoni különbségek szélesedésén át a 2019/2020 fordulóján pusztító tűzvész hatásaiig.

a 9 című új Pond-album idén tavasz óta közzétett beharangozó számai és videói, a Pink Lunettes, az America’s Cup és a Toast:

Turn it on

A taste of chill anisette, baby
Looking good in pink lunettes, baby
I see her in pink lunettes
I see her in pink lunettes
I see her through pink lunettes
Baby
Woo

It was like, it was like, aah
Taste of chill anisette
Looking good in pink lunettes
Flashing billboards, sick regret, baby
Flaming stupor superjet
I see her in pink lunettes
Baby
Yeah
Manfred climbed into my nape
Wrapped up in magnetic tape
All my life, magnetic tape
Falling
Playing

And chop, chop, chop, chop
Chop, chop, chop, chop
Chopped up like Richter’s alias
I’m fading away, my position in space
Oh well
A Chekovian smile, Chekovian smile
A Chekovian smile of lost orchards
A Chekovian smile of lost orchards
Softened mother’s face
Ooh, soften mother’s face, softened mother’s face
Softened mother’s face as she looked up from the star
Coney Island, Richter’s alias
Never, never, never, never know who you are
A taste of chill anisette, baby
Looking good in pink lunettes maybe
Billboards flashing, sick regret
A flaming superjet
Looking good in pink lunettes, ooh

A Chekovian smile, a Chekovian smile
A Chekovian smile of lost orchards, yeah
Soften mother’s face, softened mother’s face
Softened mother’s face as she looked up from the Star
My position in space
Fading, fading, fading, fading, fading, fading
A taste of chill anisette, baby
Looking good in pink lunettes maybe
Billboards flashing, sick regret, baby
A flaming superjet, wild pink lunettes
Manfred climbed into my nape, whoa
Wrapped up in magnetic tape
In my life magnetic tape
Falling in magnetic tape
Maybe
Maybe
Dreaming, dreaming, dreaming
Dreaming, dreaming, dreaming
Dreaming, dreaming, dreaming of those pink lunettes
Dreaming, dreaming, dreaming
Screaming, and, dreaming
Screaming
Those pink lunettes

Aw, soften mother’s face, softened mother’s face
Softened mother’s face as she looked up from the star
Coney Island, Richter’s alias
Never, never, never, never know who you are
A taste of chill anisette, baby
Looking good in pink lunettes maybe
Billboards flashing, sick regret
A flaming superjet
But I see her in pink lunettes, uh

I should run and hide
Or die in a generational divide
It’s getting wild
I’ll fall in a generational divide
Was I born too late
For the golden days of my nanny state?
We’d never cry
And I side with the generational divide

Once again I’m slipping into my feminine ways
Dump creatine and skip leg day
Jump as four titans emerge from underground
Debating would you rather be burned or drowned

Pump fists drunk on the stench of fraternity
Haloed by memories of benching eternity
Head polished to a mirror for Athena
Goodbye Nana A and stay strong Nana Tina

Before the America’s Cup
It was sailors and junkies
Bass guitarists and bikies
Before the America’s Cup
Never heard of methadone
Never caught the shuttle home
Never went to bed alone
Alan was a rolling stone

Once again, I’m slipping up to my hominid gait
Desoil that vertebrae
I’m cocksure as a man jumping off a cliff
Top heavy hair, cigarette and a quiff
Slunk back drunk to a den of uncertainty
Crying a fantasy of bleeding maternity

Before the America’s Cup
It was sailors and junkies
Bass guitarists and bikies
Before the America’s Cup
Never heard of methadone
Never caught the shuttle home
Never went to bed alone
Alan was a rolling stone

Tip-toe, going on some gospel
Trying to ship in a mask
The way I see it, don’t care how long it takes
Ocean Network Express

Before the America’s Cup
It was sailors and junkies
Bass guitarists and bikies
Before the America’s Cup
Never heard of methadone
Never caught the shuttle home
Before the America’s Cup
It was sailors and junkies
Bass guitarists and bikies
Before the America’s Cup
Never heard of methadone
Never caught the shuttle home
Before the America’s Cup
It was sailors and junkies
Bass guitarists and bikies

Glasses chink
We applaud the setting sun
Bloated with champagne
We assumed we’d see another one
If the water dries
Like the morning dew
Life’s too short
To be away from you

Toast
I’m toast
Let’s toast

Sat upon Cable Beach
Cheeks like a robin’s breast
With four horsemen shod with flames in the west
And all I can give is all that I’ve got
I’m sorry but it’s true
Life’s too short
To be away from you

Toast
I’m toast
Toast

.
az új album borítója és számsorrendje:

Pond: 9 (2021)

1. Song For Agnes
2. Human Touch
3. America’s Cup
4. Take Me Avalon I’m Young
5. Pink Lunettes
6. Czech Locomotive
7. Rambo
8. Gold Cup / Plastic Sole
9. Toast

.
ráadásként itt vannak a frontember Nick Allbrook tavalyi szólófelvételei. . .

. . . és két 2019-es szólóanyaga:

.
a Pond gitáros-vokalista alapítótagja, Shiny Joe Ryan hét évvel The Cosmic Microwave Background című első szólóalbuma után 2021. július 23-án ad ki Shiny’s Democracy címmel egy újabb nagylemezt, melyről itt az első beharangozó klipdal:

.
a szintén kezdettől fix Pond-tagnak (és Tame Impala-zenésznek is) számító Jay „Gumby” Watson tavalyi Out In The World című ötödik GUM-albumának legutóbbi klipje novemberből:

.
a dobos James Ireland saját Ginoli tánczeneprojektjének egyik tavaly felvételén Nick Allbrook is közreműködött énekesként:

.
a Pond egy 2019-es feldolgozása a Ray Of Light című Madonna-slágerből az ausztrál Triple J rádió Like A Version szériájában:

A színész-énekesnő Suki Waterhouse friss Local Natives- és Belle And Sebastian-kollaborációi
aug. 5., 17:23
Crime & The City Solution: Peace In My Time – klip az új The Killer album és a budapesti koncert elé
júl. 31., 23:17
Mitski: Bug Like An Angel – klipdal az új The Land Is Inhospitable, And So Are We albumról
júl. 26., 18:00
The Kills: New York / LA Hex – új klipdalok hét év után Alison Mosshart és Jamie Hince duójától
júl. 25., 19:39