Robbie Williams megvédte Taylor Swiftet és a popzenét az indie sznobizmus rosszindulatú ármányával szemben
Robbie Williams interjút adott az NME-nek a szeptember 9-én megjelent, az újra felvett, így frissen megszólaló, mégis régi slágereit tartalmazó XXV című albuma kapcsán, amiben többek között beszélt az indie zenéről (szűkítsünk: brit gitárzenéről) és közegről meg a 90-es évekről, és egyikről sem fogalmazott meg túl jó véleményt.
Manapság ha például Harry Styles vagy bármelyik hasonló, teljesen hétköznapi mainstream popzenét játszó előadó vagy zenekar fellép a Glastonbury fesztiválon, az rendben van úgy, senkinek nincs vele semmi baja. Mert mára a zenerajongói közeg elfogadó és toleráns lett. De Robbie Williams szerint ez csak napjainkban van így, régen nem így volt, mert régen minden rosszabb volt, elsősorban is az indie sznobizmus miatt.
Példának azt hozta fel, amikor 1995-ben, már a Take Thatből való kilépése után, elment a Glastonbury-re, és végig nagyon kényelmetlenül érezte magát, mert úgy érezte, hogy kinézik. Mert nem indie, hanem popzenész. „Mintha Putyin egyszercsak megjelenne a Westminsterben.” – emlékezett vissza Robbie Williams. (A Westminster az Egyesült Királyság parlamentjének épülete.) De mint elmondta, az egész évtizedre rányomta a bélyegét az indie-sek sznobizmusa. Hiába értek el hasonlóan nagy sikereket ő és például a Blur vagy az Oasis, másképp kezelték őket, a szakma és a közönség is. Robbie Williams „csak” egy popzenész volt a szemükben, a többiek viszont indie rockot játszottak. Pedig, állítja Williams, ő is ugyanúgy írt és ír dalt, mint a két, általa mélyen tisztelt dalszerző, Elton John a popzenész és Morrissey az indie rock zenész.
Ám Robbie Williams arra is felhívta a figyelmet, hogy az indie sznobizmus még ma is élő jelenség, példának pedig azt hozta fel, amikor Damon Albarn interjút adott az LA Timesnak, amiben megkérdőjelezte Taylor Swift dalszerzői képsségeit, mondván, hogy az amerikai díva általában társszerzőkkel dolgozik, és ez ellentmond a hagyományos dalszerzői felfogásnak. Williams, aki maga is előszeretettel dolgozik társszerzőkkel, ezzel viszont nagyon nem ért egyet, és szerinte semmivel sem hitelesebb dalszerzői gyakorlat az, amikor valaki egymaga ír meg egy számot, mint amikor többedmagával. A Damon Albarn-i felfogást pedig egyszerűen csak rosszindulatúnak tartja. Indie sznobizmus, megmondta.