Sleaford Mods feat. Billy Nomates: Mork n Mindy – énekesnős duett az angol duó új albuma elé
A nottinghami Sleaford Mods posztpunk-elektro-rap duó a 2015-ös Key Markets, a 2017-es English Tapas és a 2019-es Eton Alive után a 2021-es páratlan évre is bejelentett Spare Ribs címmel egy új sorlemezt. A laptop-producer Andrew Fearn és a vitriolos rapper Jason Williamson a Prodigy-, Leftfield- és International Teachers Of Pop-kollaborációik után most kedvenc új előadójukkal, a Billy Nomates művésznéven dolgozó Tor Maries angol dalszerző-énekesnővel együtt készítették el új albumuk beharangozó klipdalát, melyet rögtön egy amerikai tévéshow-ban mutattak be.

A Portishead-főnök Geoff Barrow saját Invada lemezcégénél augusztusban megjelentetett Billy Nomates nagylemezzel az idei év egyik legjobb debütalbumát jegyző énekesnő tavaly egy Sleaford Mods-koncert hatására indította minimalista szólóprojektjét, és azóta többször fel is lépett példaképeivel, legutóbb szeptember közepén a legendás londoni punkszentélyből, a 100 Clubból közvetített koncerten.
A most bejelentett (sorrendben tizenegyedik) Sleaford Mods-nagylemezt, a címbeli néhány eltávolítható borda hasonlatával a politikai és pénzügyi hatalom szemében feláldozható néptömegek helyzetére utaló Spare Ribs albumot a jó barátságban lévő előadók Mork n Mindy című közös száma, egy férfi-nő duett harangozza be. A hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján futó Mork & Mindy (magyar címén: Egy úr az űrből) amerikai tévésorozat Robin Williams és Pam Dawber által alakított főszereplő párosáról elnevezett dalban Jason Williamson a gyerekkorába tekint vissza: „A Mork n Mindy a központi fűtés hangja és a vasárnapi vacsora elhaló szaga egy lakótelepi házban 1982-ben. Beton, lepusztult garázsok, nikotin. Ahol a szépség csak kis repedésekben létezik a képzeleted kagylóhéján.”
A Sleaford Mods és Billy Nomates a dal első bemutatóját stílszerűen az amerikai tévében tartották a Late Night with Seth Meyers műsorában (a 100 Clubból közönség nélküli élő koncertelőadásban), majd pár órával később a klip is megérkezett hozzá Ben Wheatley angol rendezőtől (akinek elég sokféle munkáját láthattuk a Vérturisták abszurd fekete komédiájától a sztárparádés High-Rise kultfilmen és a Radiohead legutóbbi albumához forgatott Ful Stop videoetűdön át A Manderley-ház asszonya vadonatúj Netflix-adaptációjáig, melyben Jason Williamson is feltűnik egy kis szöveges-énekes szerepben).
Mork ‘n’ Mindy, Action Man ‘n’ Cindy
I don’t mess about, I make ’em kiss each other when my mum ‘n’ dad go out
No messing, no curtain twitching, no stressing
I don’t hang about, I get ’em down and dirty
Then get ’em falling out, then get ’em flirty
Get ’em throwing plates at each other
‘Cause that’s what’s it’s all about
Oi, fuck off back to your own room, welcome
In the back room, when fuck all’s going on, what’s new?
And the plated scenes of that
I live on a really depressing cul de sac
Where couples get divorced and people come up that you’d never seen before
Like that, smell of cigars and oil twat
You go, too high, too low
It doesn’t make a difference
I know, too high, too low
But the system won’t go
Too high, too low
It doesn’t make a difference
I know, too high, too low
But the system won’t go
Mork ‘n’ Mindy, I got eagle eyes above me
I just hit it out, in beige and tan and stain proof kitchen mats
And out, house, pheasant just hanging about
Look at the seed pouch on the fucker, old man and his brother
Setting about, stinks like an old body, like mornings on the voddy
Shotgun lager hotty, like PornHub, sticking constantly
WiFi’s gone all lo-fi, my arse is feeling too dry
Like crackers out at midnight, I can’t be arsed with butter alright
You’re not from round here, crashed landed about a week ago
Yeah, I feel for you, I do
The state of it is alarming, so don’t presume anything
Or blue Monday will someday become you
Well the furniture’s the same, but the menu’s rearranged
And your jokes won’t land in the same space you’re used to
You go, too high, too low
It doesn’t make a difference
I know, too high, too low
But the system won’t go
Too high, too low
It doesn’t make a difference
I know, too high, too low
But the system won’t go
I looked out on the throw outside of my window
Outside there wasn’t anything nice to see
I wanted things to smell, like meadows not like hell
Dying dandelions and bumble bees
I looked out at the throw outside of my window
Outside there wasn’t anything nice to see
I wanted things to smell, like meadows not like hell
Dying dandelions and bumble bees
.
a Mork n Mindy kislemez Little Bits című instrumentális B-oldalas száma, amit a producer Andy az Extnddntwrk álnevén jegyez:
.
az album beharangozó Instagram-posztjai:
.
az új album borítója és számlistája, Billy Nomates mellett az ausztrál Amyl And The Sniffers punkzenekar frontlányának szereplésével:
Sleaford Mods: Spare Ribs (2021)
01 The New Brick
02 Shortcummings
03 Nudge It (feat. Amy Taylor of Amyl And The Sniffers)
04 Elocution
05 Out There
06 Glimpses
07 Top Room
08 Mork n Mindy (feat. Billy Nomates)
09 Spare Ribs
10 All Day Ticket
11 Thick Ear
12 I Don’t Rate You
13 Fishcakes
.
a Sleaford Mods-főnök Jason Williamson vendégszereplése Iggy Pop amerikai trombitás-producerének, Leron Thomasnak az október elején megjelent HA Chu című Pan Amsterdam-albumán a Tea, of Course with Iggy Pop, Hannibal Lecture, Into Old Punks with Jason Williamson és Hall N Oats című számokban:
.
a Sleaford Mods májusban megjelent All That Glue válogatásalbuma az elmúlt hét évből, közönségkedvenc dalok mellett sok ritkasággal és kiadatlan felvételekkel is:
.
az új Sleaford Mods-klipet jegyző Ben Wheatley másik friss rendezésének, A Manderley-ház asszonya legújabb filmadaptációjának Clint Mansell által komponált zenéje, mely a Billy Nomates-albumhoz hasonlóan a Portishead főnökének Invada lemezcégénél jelent meg:
a Sleaford Mods-frontember Jason Williamson A Manderley-ház asszonya egy kis szerepében Jessie Irvin Rose brightoni folkénesnővel: