Soha véget nem érő blues – megjelent a Woodstock Barbie új klipje és EP-je
Magyarország egyetlen Woodstock Barbie nevű zenekara, amely blues és stoner rockos dalaival 2019-ben lépett színre, nemrég jelentette meg új, kiváló klipjét, amit Never Ending Blues című számukra forgattak, és már elérhető új EP-jük is, a Soul Smoke. Ismerkedjetek meg Barbie-val.
A Grizzly-t is alapító Horváth Arián kezdett kísérletezni olyan zenével, ami a fa és fém anyagok elemeiből épül fel, és ki akarta próbálni, hogy ezt meg tudja-e ülni egy női énekes. 2019 őszén jelent meg a Woodstock Barbie első kislemeze Never Gonna Fall in Line címmel, amit a címadó dalhoz készült klippel indítottak útjára.
Zenéjük egyedi íze a tagok különböző zenei hátteréből fakad. Pádár Alexandra (ének) elsősorban a jazz, swing és r&b világából érkezett. Horváth Arián (gitár, billentyűk) ősidőktől fogva a sludge-stoner-metál Grizzly gitárosa. Vilczek Áron (basszus) a Grizzly basszusgitárosa és a Run Over Dogs alapító-gitárosa. Gilinger Ádám (dobok) pedig korábban olyan zenekarok dobosa volt, mint a Bohemian Betyars, az Antonia Vai Band, a Császári Pillanatművek, a Nagy Edi Projekt vagy a Dungaree.
Az első karantén alatt jelentették meg a Live at Pinewood című élő videóikat. Még a vírus előtt meghívást kaptak a szerbiai Mount of Artan fesztiválra, ami a korábbi évek fellépőit tekintve (pl. Naxatras) nagy megtiszteltetés nekik. Bár sajnos tavasszal rengeteg fellépésük elmaradt, adhattak karanténkoncertet az A38 Hajó színpadán és augusztusban felléphettek a Fekete Zaj fesztiválon is, ahol nagy sikert aratattak. A Fülesbagoly tehetségkutató debreceni döntőjében II. helyezést értek el, megkapták a legjobb énekesnőnek járó díjat, a legjobb hangszeres zenésznek járó Újfalusi Gábor-díjat és a Campus fesztivál különdíját is, valamint bekerültek az Öröm a zene döntőjébe a Hajóra.
A 2021-es év erősen indul: bekerültek a 9 ország összefogásában futó HEMI Music Award programba, illetve második kislemezük Soul Smoke címmel áprilisban jelent meg. Legfrissebb klipjüket, a Never Ending Blues című számukhoz forgatták Szombath Mátéval és a Cineast csapatával, akikre Trillionnak készített klipjeik révén figyeltek fel.
„A Never Ending Blues a szabadságról és azokról az őrültségekről szól, amelyeket el kellett követnünk az életünkben ahhoz, hogy azokká válhassunk, akik vagyunk. Arra is utal a szöveg, hogy a „tündéri” külső mögött egy teljesen váratlan belső én lapulhat és a látszat néha csal” – meséli Szandra a dalról. A zenekar és a stáb előtt állt a kihívás, hogy ezt hogyan jelenítsék meg jól képileg. Néhány ötlet és helyszín kikukázása után jött a megfelelő megoldás, amiről Szombath Máté osztott meg néhány gondolatot:
„Azt láttam a legőszintébbnek és önazonosnak, ha nem vintage Amerikát akarunk csinálni kis hazánkban, hanem ebből ironikus poént csinálunk, a tipikus amerikai országúti életérzés itt csupán egy díszlet-háttér a szürke középkelet-európai valóságban. Ez azt erősíti bennünk, hogy a blues nem helyhez kötött, hanem egy életérzés és szívben dől el, az ember hol érzi magát. A Soroksári út lehet számodra a végtelen 66-os út, a Gubacsi híd lehet egy new york-i külvárosi bevezető, a Pesterzsébeti sétány lehet a Haight Street San Franciscóban, vagy a tuning cabrio Ladád lehet akár egy Cadillac is.
Úgy éreztem, most jött el az alkalom, hogy végre forgassunk egy kicsit Super8-as filmre. Ma elég komoly trendje van, főleg a klipek és a fashion anyagok világában, de sokszor nem is indokolja a téma és öncélúan lövöldözik, viszont a mi esetünkben a Woodstock Barbie-val több, mint indokoltnak éreztem ezt a formátumot. Nem lehet tökéletesen szimulálni, se a filmszalag remegését, se a beragadt szöszöket, a felfutásoknál keletkező kiégéseket, a színekről nem is beszélve. A végeredmény pedig magáért beszél.”
A zenekar Facebook-oldala
Fotó: Szabó Levente