The Good, The Bad & The Queen: Merrie Land – az első dal Damon Albarn szupergruppjának új albumáról
Damon Albarn pár napja a Gorillaz élén játszott egy Blur-slágert anyazenekara gitárosával, Graham Coxonnal (Song 2), és szintén múlt hét végén szivárgott ki a nagy hír, hogy november 16-án Merrie Land címmel adja ki harmadik leghíresebb együttesének, a Clash-basszista Paul Simononnal, a Verve-exgitáros Simon Tonggal és a veterán afrobeat dobos Tony Allennel alapított The Good, The Bad & The Queen szupergruppnak a 11 év után elkészült második albumát, melyen a David Bowie-producer Tony Viscontival dolgoztak. Most itt az első klipdal róla.

A 2007-es Sziget-koncerten is bemutatott címnélküli The Good, The Bad & The Queen nagylemez után Simonon és Tong a 2010-es Gorillaz-albumon és -turnén zenélt együtt Albarnnal (Tong a 2012-es Dr Dee reneszánsz folk-opera lemezen is), míg Allen a saját szólóanyagai mellett a Red Hot Chili Peppers-basszista Flea-vel alapított Rocket Juice & The Moon afrobeat projektben is együtt dolgozott az énekessel.
Az új TGTBTQ-albumot az ötvenéves Damon Albarn az angol vidéken (Blackpool, Southend-on-Sea, Banbury, St Albans stb.) tett zarándokútjának ihletésében írta meg, a néhai Lou Reeddel való 2010-es együttműködése idején kapott dalszerzői tanácsokat követve („Nem engedelmeskedem a verze-refrén szabálynak, figyelmen kívül hagyom őket. Csak leírom a szavakat és úgy adom elő őket, mintha természetesen beszélnék, ha pedig máshová esnek, annak is örülök” – mondta neki annak idején az öreg New York-i rocker). A Brexit fenyegető árnya alatt egyáltalán nem víg országra reflektáló, régies írásmódú Merrie Land címet kapó új The Good, The Bad & The Queen-lemez a dalszerző-énekes megfogalmazása szerint „egy kelletlenül megírt búcsúlevél, megfigyelések és elmélkedések sorozata arról, hogy mit jelent britnek lenni 2018-ban. . . egy szép és reményteljes dicshimnusz a mai Britanniához, egy inkluzív Britanniához, ami épp angol-szásztencialista válságban vergődik egy kapcsolat végén, és nem tudja, mit lehet megmenteni a roncsaiból.”
A legendás Tony Visconti producerrel felvett Merrie Land albumról elsőként a címadó nyitódalt mutatták be, melyben egy vonósnégyes mellett a Dream Academy együttes egykori oboás-angolkürtös tagja, Kate St John is közreműködött.
FRISSÍTÉS: a dal élő előadása október 30-án Jools Holland tévéműsorában – hét év óta az első TGTBTQ-fellépésen!
If you’re leaving please still say goodbye
And if you are leaving can you leave me
My silver jubilee mug
My old flag
My dark woods
My sunrise
If you’re leaving can you please say goodbye
And if you are leaving can you leave your number
I’ll pack my case
And get in a cab
And wave you goodbye
I drive in the early hours down to the sea
I stand on the beach where the storms amplify
All the voices that I care for
And the ghosts I hold sacred
In this alignment that lasts for a day
There’s nothing that I can do anyway, anyway
What am I doing here?
Waiting for you?
Hey
So rebuild the railways
Firm up all the roads
No one is leaving
Now this is your home
The horses, the foxes, the sheep and the cows
Bow down on their knees
To the fanfare of progress, it’s always the same
We cheer on the clowns as they roll into town
But their faces look tired and sad to me
And carry the terrible things they’ve seen
All lost in a painting of a sky coloured oil
In this Merrie Land
You are my crows, my window rattlers
Perfumed valley criers
Oh the dark ponds of Merrie England
The deep space echoes
Get on your mo…..
What did you say? Mobility (You can fly)
Get on your mobilised hooters… (to the moon)
Hooters… Haha
Mobilised Hooters… Haha
(one day)
Get hold of those mobilised hooters
They are half price
This is not rhetoric
It comes from my heart
I love this country
Daneland, I am your kin
You were the ones who work together
Put the money in the pockets
Of the few and their fortunes
Who crowd the school benches
And jeer at us all because they don’t care about us
They are graceless and you shouldn’t be with them
Because they are all disconnected and raised up in mansions
And two hundred plastic bags in a whale’s stomach
So you turn to the trident
Are we green are we pleasant?
We are not either of those Father
We are a shaking wreck where nothing grows
Lost in the sky coloured oils of Merrie Land
You can fly to the moon
One day
.
az album számlistája és borítója, rajta Michael Redgrave és hasbeszélőbábja a Dead Of Night című 1945-ös brit horrorfilmből:
The Good, The Bad & The Queen: Merrie Land (2018)
01 “Merrie Land”
02 “Gun To The Head”
03 “Nineteen Seventeen”
04 “The Great Fire”
05 “Lady Boston”
06 “Drifters & Trawlers”
07 “The Truce Of Twilight”
08 “Ribbons”
09 “The Last Man To Leave”
10 “The Poison Tree”
.
emlékeztetőül itt a 2007-es The Good, The Bad & The Queen debütalbum Kingdom Of Doom című számának klipje. . .
. . . a Three Changes című dal élőben felvett hivatalos videója . . .
. . . és a teljes 2007-es album:
History Song 0:07
80’s Life 03:06
Northern Whale 06:34
Kingdom Of Doom 10:28
Herculean 13:11
Behind The Sun 17:11
The Bunting Song 19:50
Nature Springs 23:40
A Soldier’s Tale 26:47
Three Changes 29:17
Green Fields 33:32
The Good, The Bad & The Queen 35:58
.
„egy kis keresztbeporzás” – mondta Damon Albarn múlt szombaton, mikor a Los Angeles-i Demon Dayz Festival záró ráadásblokkjában a Gorillaz élén játszotta a Song 2 című Blur-számot anyazenekara gitárosának, Graham Coxonnak a vendégszereplésével: