A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

 

Open Air Rádió

The Goon Sax – klipdalok az ausztrál indie pop trió Mirror II albumáról

2021. június 12., 6:58

PJ Harvey zenei mentora, John Parish a brit énekesnő sorlemezei (és a híres tanítványt szintén szerepeltető saját Bird Dog Dante szólóalbuma) óta az amerikai Jesca Hoopnak (Stonechild) és az új-zélandi Aldous Hardingnak a producereként is bizonyított (Party, Designer), legutóbbi munkája pedig a Dry Cleaning londoni posztpunk zenekar idei debütalbuma volt. Most egy ausztrál együttesnek is segít szintet lépni: a Goon Sax triót a Go-Betweens egykori vezérének, Robert Forsternek a szintén gitáros-énekessé lett fia, Louis Forster alapította gimnáziumi zenekarként – és harmadik nagylemezüknél is még csak 22-24 évesek.

Louis Forster és a basszista-énekes James Harrison 2014 elején vették maguk mellé dobos-vokalistanőnek Riley Jonest (ahogy a Go-Beetweens nyolcvanas évtizedbeli sikerkorszakában is Robert Forster és a néhai Grant McLennan frontemberpárosa mögött egy női dobos, Lindy Morrison volt a fix tag), és 2016 márciusában már meg is jelent Up To Anything című debütalbumuk, melyre főleg nyolcvanas évekbeli indie rock, jangle és twee pop zenekarok (Talking Heads, Galaxie 500, Beat Happening, The Pastels stb.) voltak hatással, meg olyan legendás figurák, mint Bob Dylan, Jonathan Richman vagy a néhai Arthur Russell.

Az Architecture In Helsinkiből ismert Cameron Bird és James Cecil produceri segédletével rögzített 2018-as We’re Not Talking nagylemezükön már Riley is egyenrangú szerző és énekhang lett a fiúk mellett, és szofisztikáltabbá váltak a hangszereléseik is, de az igazi szintlépést a 2021. július 9-re bejelentett modernebb hangzású Mirror II albumuk ígéri, mely címét Andy Warhol híres tüköraforizmája nyomán kapta („Biztos vagyok abban, hogy a tükörbe nézve nem látnék semmit. Az emberek mindig azt mondják, hogy tükör vagyok, és ha egy tükör a tükörbe néz, mit láthat?”).

Louis elmondása szerint a testvérlemezeknek tekinthető háromszavas című tinédzserkori albumok után társaival visszamentek a startvonalra és az új anyaghoz újragondolták a zenekart, ami igencsak felszabadítólag hatott rájuk. A Portishead-vezér Geoff Barrow bristoli Invada lemezcégének stúdiójában John Parish produceri irányításával felvett és az amerikai Matador kiadónál megjelenő harmadik nagylemez spektruma a pszichedelikus folktól a no wave-en át a diszkóig terjed – a gitáros-énekes berlini élményei ihlette In The Stone című első beharangozó szám például The xx-hangulatokat juttat eszünkbe, a fantázia és a valóság metszetében játszódó e heti Psychic klipdal pedig gépdobos-szintetizátoros alapjaival hoz új színt a Goon Sax univerzumába.

a Mirror II album beharangozó videói, az első Mara Palena, a második Christine Marie Jones rendezésében:

Do you think it’s better not feeling
Any of this at all?
If you’re so above it, don’t watch me down here
Let’s just get high again
Through the frozen window, I see a dark shape on the street
Are you the vampire? I feel a dark heart on the street

Do you think it’s better not feeling
Any of this at all?
So I explained the situation
In a hundred ways, testing what sounds true
And meaning none of it at all

Didn’t have to sound so disappointed when I called
If you had ever saved my number in your phone
And I never blamed, you twisted me, I pin it all
Say it to my face before write it on the wall
And cut it deep in the stone
You cut it deep in the stone

I was ashamed to get so sexless
I don’t know who you saw
All these names and addresses
Are not who’s on the floor
Are you the vampire? We take on so many forms

Didn’t have to sound so disappointed when I called
If you had ever saved my number in your phone
And I never blamed, you twisted me, I pin it all
Say it to my face before write it on the wall
Didn’t have to sound so disappointed when I called
If you had ever saved my number in your phone
And I never blamed, you twisted me, I pin it all
Say it to my face before write it on the wall
And cut it deep in the stone
You cut it deep in the stone

You cut it deep in the stone
Our beautiful dresses piled up on the floor
And now your dark heart walks the streets alone
And it’s much better, it’s much better
Much better, much, much better than you
(It’s much better, it’s much better)
It’s much better, much, much better
Much better, much, much better than you

.

When you said that we were psychic
Like I’d find comfort in that
You said, „I knew what you were thinking”
I half-believed you, but didn’t react
‘Cause of the look in your eyes
Like it’s my decision to make
Whether you get on that train
You know it’s not for me to say

Now there’s something on the track
There’s something on the track

Why would you say that you’d come back?
Get out of here, quit talking trash
Why would you say that you’ll never come back?
Baby, I know, don’t have to say it like that

Would you let us live in our talking?
Like we’re not scared of the light
Like the future wouldn’t dare steal
Straight from our arms tonight
When you said that we were psychic
Well, did you mean it like that?
Because I knew what you were thinking
After you slipped into the black

Now there’s something on the track
There’s something on the track

Why would you say that you’d come back?
Get out of here, quit talking trash
Why would you say that you’ll never come back?
Baby, I know, don’t have to say it like that

There’s something on the track
There’s something on the track

Why would you say that you’d come back?
Get out of here, quit talking trash
Why would you say that you’ll never come back?
Baby, I know, don’t have to say it like that

.
az új albumra harmadik számként kerülő Tag című dal élőben 2019 decemberében:


.
a Mirror II nagylemez számlistája az alábbi Bandcamp-lejátszón:

.
a Goon Sax még tizenévesen írt albumai: a 2016-os Up To Anything debütálás. . .

Up To Anything
Sometimes Accidentally
Target
Telephone
Home Haircuts
Boyfriend
Sweaty Hands
Susan
Making The Worst
Anyone Else
Maggie
Icecream (On My Own)

. . .és a 2018-as We’re Not Talking nagylemez a klipjeivel, élen a Make Time 4 Love-val, melynek két animációs ihletforrása az Ahmed herceg kalandjai című 1926-os német mesefilm és A Nap és a Hold elrablása című 1968-as Reisenbüchler Sándor-rövidfilm volt:

Make Time 4 Love
Love Lost
She Knows
Losing Myself
Somewhere In Between
Strange Light
Sleep EZ
We Can’t Win
A Few Times Too Many
Now You Pretend
Get Out
Til The End

.
összevetésként itt van mutatóba Louis apjának hajdani együttesétől, a Go-Betweenstől is egy klipdal a nyolcvanas évek közepéről:

.
ráadásként John Parish legutóbbi produceri munkája, a Dry Cleaning londoni posztpunk zenekar New Long Leg debütalbuma áprilisból:

Scratchcard Lanyard
Unsmart Lady
Strong Feelings
Leafy
Her Hippo
New Long Leg
John Wick
More Big Birds
A.L.C.
Every Day Carry

A színész-énekesnő Suki Waterhouse friss Local Natives- és Belle And Sebastian-kollaborációi
aug. 5., 17:23
Crime & The City Solution: Peace In My Time – klip az új The Killer album és a budapesti koncert elé
júl. 31., 23:17
Mitski: Bug Like An Angel – klipdal az új The Land Is Inhospitable, And So Are We albumról
júl. 26., 18:00
The Kills: New York / LA Hex – új klipdalok hét év után Alison Mosshart és Jamie Hince duójától
júl. 25., 19:39