Végre megmagyarázták, miért huhog mindenki a nyári slágerekben
A tökéletes sláger receptúrájával szembesülni még mindig furcsa élmény. Az Y generáció vállán hordozott popsztárok egyik összetéveszhetetlen formulája, a lényegében minden dalban jelen lévő kéthangos huhogó-pattern, melynek létezését és felhasználási tulajdonságait egy kutatónak hála végre tudományos tényként kezelhetjük.
![](https://openairradio.hu/wp-content/uploads/2016/08/katyperry1.jpeg)
Nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy bárki megmondja, napjaink popslágerei probléma nélkül összemoshatók egyetlen zengő masszában. Ezzel persze nincs semmi baj, mint minden zenei műfaj, a pop is patternek alapján építkezik: dalszerzők, producerek ráakadnak egy formulára, amely működik, hogy aztán egy emberöltőn át facsarják belőle a slágereket, melyek így a testvérházasságokból született leszármazottakhoz hasonlóan válnak a generációs váltásokkal egyre bárgyubbá, míg végül önmagukat végképp sematizálva belevesznek a következő divathullámba.
S hogy mi napjaink sormintája? Mi a közös Katy Perry, Frank Ocean, vagy a CHVRCHES kitörölhetetlen dalaiban? Patrick Metzger szerint nem más, mint, a The Millenial Whoop, azaz az Y-generációra jellemző krónikus huhogás.
A zeneszerző-producer elméletét talán a Quartz által szerkesztett, egészen zseniális montázs szemlélteti a legjobban, melyből kiderül az adott dúrskála harmadik és ötödik hangja közti lépegetés olyan elem, mely szinte minden előadó minden dalában felbukkan s melyet az énekes leggyakrabban szöveg nélkül, „Oh” vagy „Wa-oh-wa-oh” hajlításokkal abszolvál.
Metzger szerint a pattern annyira sok dalban bukkan elő, hogy az már kriminális. A huhogás szerinte összetéveszhetetlen, aki egyszer hallotta, soha többé nem felejti el és a dallam egyszerűsége miatt lényegében bármiről képes lesz az adott slágerre asszociálni.
A jelenség egyik kiemelt példája a Good Time című dal az Owl City és Carly Rae Jepsen műhelyéből, melynek lényegében minden sorában felbukkan a The Millenial Whoop.