A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

Open Air Rádió – A VOLTSoundSziget.

Deviancia, Lancia és a kristálygömb – Sándor Péter a Sing c. klip (Rühös Foxi zenekar) készítéséről

2018. január 24., 1:18

Sándor Péter fotós a Rühös Foxi zenekar Sing c. dalához fotózott és rendezett klipet. A fesztiválok forgatagából is jól ismer Nutella-szerelmes egyike azoknak, akik még az előző évezredben születtek, és ott is nőttek fel.  Ez a mostani csak rontott rajta. Szellemi szabadfoglalkozású, korlátok között. Vizuális és hízékony típus, de mivel nem tud rajzolni, ezért szokott néha fotózni (és kritikákat írni). A napokban megjelent vizuális anyag elkészítésének hátteréről  kérdeztük a klip fotósát, rendezőjét.

Jobbról: Horváth Kristóf, Szűcs Krisztián, Sándor Péter, Baksa-Soós Attila és Circus Jackie Lennox

OAR/ Mit éreztél, amikor megkértek, hogy fotózd le a Rühös Foxit?

Büszkeséget. És aggodalmat. Büszkeséggel vegyes aggodalmat. Meg rettegtem. A Művészi Felelősség. De büszkén rettegtem!

OAR/ Ha a Nők Lapja keresett volna meg, akkor is elvállalod?

SP/ Mindenképp. Szeretek nőket fotózni. Most is majdnem összejött, csak ugye a körülmények.

OAR/…és, ha Éva?

Akkor nem. De ha esetleg Sing(h) Viki …

OAR/Baráti alapon vállaltad. Megbántad?

Ugyan, dehogy! A pénz minden barátságot megért!

OAR/A szakmában kikezdenek, mert egy “zeneileg ciki, de szövegileg aztán full gáz” zenekar (khm) klipjét fotóztad és rendezted?

Á, a szakmában biztos nem, hiszen ezért van az álnév. Viszont otthon!

OAR/ Hogyan keveredtél bele ebbe az egészbe?

Mindig is vonzott a deviancia, a Lancia, illetve a rock ‘n roll talmi csillogású kristálygömbje. Világhíres rocksztár akartam lenni, de mivel valaki más már az lett, kénytelen voltam pályát módosítani, és informatikus lettem. Ebbe a projektbe meg konkrétan nem emlékszem, hogyan kerültem bele, egyszer csak azon kaptam magam, hogy épp fürdősapkás, parókás alakokat fotózok, kutyákkal. Na, ha ez a rock ‘n roll, akkor jobb is, hogy elkerültem.

OAR/ Nem gondolod, hogy ez a karriered mélypontja?

Ellenkezőleg! Fény! Fénypont! Fénypontok! És jönnek egyre és egyre közelebb!

 

Sándor Péter, 325 Studios

OAR/ Mi a jövőképed? Nem lenne szerencsésebb elhatárolódnod a Rühös Foxitól?

Nincs jövőképem, a klip készítése közben kiégett a retinám, nem látok tisztán. Majd, ha megjavult a szemem és visszajött a hallásom, akkor beszéljünk erről.

OAR/ Mesélj a klipben tudatosan választott tré filterekről, és ami minket nagyon érdekelne, a koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztációjáról.

Őőőő… “koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztáció”? … a sima fehér fal a háttérben? Az jól sikerült, igen. Gondolom a festők tehetnek róla. Az egyik effekt meg nagyon megtetszett a programban, főleg a hangja! “SWIRL” – hát nem óriási? De nem így hívják, tök fantáziátlan “Cross Zoom”, mint valami fitnessz-edzés. Volt még egy csomó, a szemnek kellemes, kis kerületi tévés videostúdiós átlapozó megoldás, de az ide sokk lett volna. Nem akartam a dal üzenetéről elvonni a figyelmet.

Sándor Péter az elmúlt évek mindenféle munkáit 325 Studios néven gyűjtötte össze, ami megtalálható a “legnagyobb közösségi portálon”, de saját állítása szerint: jól el van dugva. Főbb területei a koncert- és rendezvényfotózás, portrék, ilyesmik. Ja, és a “koncepciózus textúrahiány filmileg is kipointírozott manifesztációja”, azaz tényleg kritikus, wannabe megmondóember alkat (a hízékonyság mellett).

Egy korábbi beszélgetést Sándor Péterrel az Open Air Rádió egyik kulturális műsorában itt találod.

KERESZTBEN JÉGESŐ – BEREMÉNYI GÉZA és MÁSIK JÁNOS estje
feb. 18., 23:31