A fesztivál rádió.
Egész évben zene.

Open Air Rádió – A VOLTSoundSziget.

VOLT Fesztivál: Slash 10 nagy dobása

bo
2015. június 23., 15:46

Keveseknek jut saját fejezet a mindenkori rocktörténelemben és még kevesebben érik meg, hogy ezt a tisztet még a sír előtt ki is tudják élvezni. A Saul Hudson néven született gitáros a párducmintás rock’n’roll életforma és a klasszikus értelemben vett önpusztítás mezsgyéjén egyensúlyozva vészelte át az elmúlt fél évszázad legmeghatározóbb és legvadabb könnyűzenei korszakait. Slash új konspirációjával július 1-jén, szerdán lép fel a VOLT fesztivál Telekomról elnevezett Nagyszínpadára. Bár Slash szerint a világon valahol mindig 5 óra van, a kezdés ezúttal: este 10 előtt 10 perccel. Íme, 10 felejthetetlen cucca.

1035x696-20140711-slash-x1800-1405095255

Get Out The Door – Velvet Revolver

Nem minden ok nélkül lett a Guns N’ Roses drasztikus tagcseréi, valamint az ezredforduló után afféle balzsam a Velvet Revolver. A Slash mellett az anyazenekar több tagját is magába foglaló formáció afféle supergroupként kellőképp nagy lánggal égett, majd kozmált oda annak rendje s módja szerint. Harmadik, egyben utolsó, Libertad című lemezükön található Get Out The Door ennek fényében valódi memento, amelyben Slash talkboxon is bemutatkozik.

Mean Bone – Slash’s Snakepit

1995-ben Slash bejelentette, kiválik a Guns N’ Rosesből, ambícióit pedig ezentúl vadonatúj szólóprojektjében, a Slash’s Snakepitben éli ki. Szégyen, hogy a gitárriffek terén modernkori etalonnak számító együttes 2000-es lemeze, az Ain’t Life Grand komolyabb nemzetközi visszhang nélkül futotta le köreit, miközben olyan országúti számokkal kedveskedik, mint például a Mean Bone.

You’re a Lie – Slash, featuring Myles Kennedy and The Conspirators

A Velvet Revolver széthullását követően, Slash saját név alatt, Myles Kennedyt, Todd Kernst és az Alice Cooper mellől ismerős Brent Fitz dobost magába foglaló zenekarral indított rohamot. A 2012-es Apocalyptic Love és így a lemezen található, talán legtöbbet játszott You’re a Lie olyan, mint egy nyolcvanas évekből visszamaradt csináld magad-készlet, égetett szeszekkel, egy pár cowboy csizmával és egy csomagtartónyi meztelen nővel.

Just Sixteen – Velvet Revolver

A Velvet Revolver rövid életútja ellenére képes volt visszarángatni a színpadra azt a fajta szabadságot, mely esetenként megköveteli a gátlástalanságot. A Libertad album egyik leghúzósabb, ugráltató száma a Just Sixteen, amely már csak a cím után sem szorul további magyarázatra.

Beggars and Hangers On – Slash’s Snakepit

Miután elege lett abból, hogy pitiáner ügyekhez is Axl Rose áldását kell kérnie, Slash a kilencvenes évek derekán elindult a saját útján: az It’s Five O’Clock Somewhere album szakít az anyazenekar meggyűlölt grandiozitásával és háttérénekesek, töltelék hangszeresek nélkül hozza a Slash által olyannyira hiányolt őszinte blues-rock csupaszságát olyan dalokkal, mint a Beggars and Hangers On.

Doctor Alibi – Slash, featuring Lemmy

Akár ars poeticaként is felfogható a “R&Fn’R”-szlogenű anyag, melynek alkalmából Slash impozáns vendégsereget csődített össze – így eredeti Guns ‘N Roses tagok mellett a Motorhead Lemmyjét is –, hogy közösen megnyithassák a kaput a valódi hard rock mennyországba.

Dime Store Rock – Slash’s Snakepit

Ugyancsak a Snakepit debütálásának egyik csúcspontja a Jellyfish énekesével, Eric Doverrel közösen jegyzett dala, a Dime Store Rock. A csillagok szerencsés együttállásának köszönhetően a két zenész közösen olyan euforikus hatást teremt, mely – ha csak pillanatokra is – az Axl Rose mellett töltött legprosperálóbb időszakokat idézik meg.

Spectacle – Velvet Revolver

A Velvet Revolver hatalmasat robbant, 2005-ös debütáló albumát, a Contrabandet eladásai platinalemezzé emelték. Az album egyik legnépszerűbb dala a Spectacle nem akarja túlmagyarázni magát, több lenni annál, ami: valódi, faék egyszerűségű és kompromisszummentes rock’n’roll.

Ghost – Slash&Ian Astbury

2010-ben Slash egy szám erejéig még a Cult frontemberét, Ian Astburyt is megnyerte magának: a Ghost akkora siker lett, hogy a rajongók követelték, hogy a két zenész új, közös anyaggal rukkoljon elő. A Ghostnak – eddig – a menedzsmentek ütközései miatt nem lett folytatása.

Fall to Pieces – Velvet Revolver

Lehet párhuzamot vonni a Guns N’ Roses Sweet Child o’ Mine-ja és a Velvet Revolver Fall to Piecese közt, mivel mindkét dal látszólag ugyanazon közeg és karakter segélykiáltásából merít. Bár a gitármelódiák és a balladai homály mindkét esetben adott, a Velvet Revolvert nehezen lehet lenyomatkészítéssel vádolni: a Fall to Pieces az elődöktől független vált modern klasszikussá.

A Telekom Electronic Beats bemutatja: BP Underground – Elektronikus Zene
Sze. 20., 16:13
DUBBERS’ DELIGHT SPECIAL Vol. 3 – Tink a Mulató Azték (Podcast)
Sze. 16., 13:11