Kocsikázz Los Angelesben a földkerekség legmenőbb arcával, Snoop Dogg-gal
Nem hivatalos hírek szerint, de empirikus tapasztalat alapján kijelenthetjük: Snoop Doggnál lazább és menőbb arc a világon nincs. Emberünk egy héten belül megvette a hip-hop egyik legfontosabb (és legbotrányosabb) kiadóját, a Death Row Recordsot, B.O.D.R. címmel megjelentette harminc éves karrierje huszadik nagylemezét, és haverjaival fellépett a Super Bowl Halftime Show-jában, ami előtt egy kellemes méretű jointot is elszívott, ami persze az NFL szabályai szerint szigorúan tilos.
Lehet úgy is túlélni, hogy az ember jelentkezik egy tévécsatornánál, aztán egy távoli egzotikus szigeten kókuszdiót eszik, badarságokat beszél, és mindenféle hülye feladatokat hajt végre, majd hazamegy, meg lehet úgy is, hogy Long Beachen fiatalon csatlakozik egy ganghez (Crips), hogy össze ne verjék minden nap az utcán, füvet meg kokaint árul, börtönbe jár kipihenni a fáradalmakat, aztán rapperkedni kezd, rövid időn belül ő lesz Amerika legnagyobb hip-hop előadója, majd megússza a Tupac és Biggie halálát követő véres gang-leszámolásokat, nem hajlandó részt venni a Death Row East Coast–West Coast háborújában, mire a kiadó főnöke, Suge Knight többször megfenyegeti őt, erre ő felbéreli a világ legnagyobb méretű testőreit, (a hírek szerint) golyóálló mellényben és páncélozott autóval közlekedik, majd lelép a Death Row-tól, átigazol Master P No Limit kiadójához, elköltözik L.A.-ből Louisianába, újradefiniálja a karrierjét, majd aztán megint újra, és reggae-oroszlánként a fegyvermentes életet hirdeti, gyerek amerikai futballcsapatot vesz és edz, filmekben szerepel, aztán kibékül Suge Knighttal, (aki jelenleg 28 éves börtönbüntetését tölti emberölésért), leszerződik a világ összes nagy cégével, zoknit hirdet (G’d up from the feet up szlogennel, amit csak ő tehet meg büntetlenül), Doggy Underwear alsógatyát dob a piacra, a szintén börtönviselt Martha Stewarttal főzőműsort indít, aztán saját tévécsatornát, majd miután a Death Row-t ide oda adogatják olyan cégek, amelyeknek semmi köze az egészhez, és már majdnem totál tönkremegy és megszűnik, fogja és megveszi a kiadót, és Bacc on Death Row címmel megjelenteti a nagylemezét ott, ahol karrierjét kezdte, az örök érvényű Doggystyle-lal, többek közt Dr. Dre, Tupac Shakur, The D.O.C., The Lady of Rage és Nate Dogg társaságában.
Tényleg, ha végigolvassuk Snoop Dogg életét (amit a nyár végén a CSER Kiadónál megjelenő ORIGINAL GANGSTAS – DR. DRE, EAZY-E, ICE CUBE, TUPAC SHAKUR TÖRTÉNETE ÉS A WEST COAST RAP SZÜLETÉSE című gangsta rap bibliában meg is tehetünk majd), egyetlen kérdésünk marad csak: hogy a picsába’ van ez az ember még mindig életben? Vélhetőleg úgy, hogy okosabb, mint mi vagyunk, na meg mint Mark Zuckerberg és Mészáros Lőrinc együtt.
És az hagyján, hogy okosabb, sokkal menőbb is. Legalább annyira menő, mint Iggy Pop, pedig Iggy Popnál aztán már tényleg csak a JóIsten lehet menőbb. Jobb napján.
Egy olyan műfajban, ahol egyrészt mindenki arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb, legjobb és legmenőbb legyen, és egy olyan műfajban, amelyben a legtöbben másolják a nagymenők stílusát (épp tegnap csodálkoztam rá, hogy például a 90-es évek legnépszerűbb rapper csaja, Da Brat, szinte egy az egyben Snoopot utánozza), ilyen hosszú ideig a csúcson maradni, tökéletesen egyedi flow-val és stílussal végigtolni harminc évet (Snoop először 1992-ben jelent meg a Deep Cover című Dr. Dre producerelte soundtracken), az tényleg olyan kivételes teljesítmény, amit – nem túlzás – ahhoz lehetne hasonlítani, hogy egy sportoló harminc éven át minden olimpián aranyérmet szerez.
És Snoop most megint elkapta a fonalat, és a Death Row-s manőverével, a Super Bowl Halftime Show-s szereplésével és B.O.D.R című lemezével, amely a Death Row első rendes, hivatalos nagylemez-megjelenése 2005 óta, újfent a csúcson van. Ráadásul ez lemez ismét egy klasszik G-funk gangsta rap party album (sűrű utalásokkal a Doggystyle-ra), ami egy rendes hip-hop rajongónak be fogja aranyozni az elkövetkező heteit, hónapjait. Pláne, hogy végre kisütött a nap. És Snoop annyira menő, hogy neki már videóklipet sem kell csinálni, elég, ha beül az autójába, és végigfurikázik Los Angelesen, és persze közben azt énekli: „I tell all the homies: turn around, while I fuck this world doggystyle”, azaz: „Megmondom az összes spannak, hogy forduljanak meg, amíg megbaszom a világot kutyapózban.”
Éljen soká a Kutyák Királya!
„Let bygones be bygones, So you can be an icon like I’ve done” – Boríts fátylat a múltra, hogy te is ikon lehess, ahogy én.
„I had the craziest muthafuckin’ dream. I had a dream I was back on Death Row Records” – Kibaszott őrült álmom volt. Azt álmodtam, hogy újra a Death Row Recordsnál vagyok.